gehoorzaal

Corona FAQ

Op deze pagina vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen over uw theaterbezoek gedurende de coronavirus periode. Heeft u een vraag die niet hier beantwoord wordt? Stel deze dan aan ons via de mail (info@stadsgehoorzaal.nl) of telefonisch via 010 434 05 00. Wij helpen u graag!

  • Werken jullie met een coronatoegangsbewijs?

    Wij hebben er lang naar uitgekeken, het nieuwe theaterseizoen mét (veel) publiek. Er kan gelukkig al een stuk meer, maar we zijn er nog niet. Voorlopig hebben we voor ieders veiligheid nog met een aantal maatregelen te maken.

    Voorlopig alleen toegang met coronatoegangsbewijs
    Van 25 september tot (voorlopig) 1 november is bij alle voorstellingen in de Stadsgehoorzaal een coronatoegangsbewijs verplicht voor bezoekers vanaf 13 jaar. Bij deze voorstellingen zit er geen 1,5 meter afstand tussen de bezoekers tijdens de voorstelling in de zaal. Daarnaast is ook een mondkapje niet meer verplicht. Het staat je natuurlijk vrij om dit wel te dragen tijdens jouw bezoek.

    De landelijke maatregel in een notendop

    • Wie dit najaar een concert, theatervoorstelling, sportwedstrijd, congres of ander evenement wil bezoeken, moet een coronatoegangsbewijs laten zien.
    • Op de website www.coronacheck.nl leest u hoe u van uw vaccinatiebewijs een coronatoegangsbewijs maakt.
    • Via de corona-check-app kunt u laten zien dat u óf hersteld bent óf getest bent óf een vaccinatie heeft.
      • Vaccinatiebewijs: Als u gevaccineerd bent kunt u een bewijs van vaccinatie via CoronaCheck-app of via www.coronacheck.nl maken en heeft u een geldig coronatoegangsbewijs.
        • Let op: een bewijs van de huisarts of het gele boekje is geen geldig coronatoegangsbewijs.
      • Herstelbewijs: Datzelfde geldt als u het virus niet langer dan een half jaar geleden heeft gehad, met het herstelbewijs.
      • Testbewijs: Bent u niet gevaccineerd en heeft het virus niet gehad in het laatste half jaar, dan kunt u zich laten testen. Dat kan gratis via www.testenvoortoegang.org, maar vanzelf ook bij de GGD.
        • Let op: het testresultaat zelf geldt niet als toegangsbewijs, maar u kunt het gebruiken in de CoronaCheck-app of uploaden en uitprinten via www.coronacheck.nl.
        • Let op: een andere test, inclusief de zelf-test, is niet voldoende.
    • Heeft u geen smartphone? Dan kunt u het coronabewijs ook uitprinten via de website CoronaCheck.nl.
    • Kinderen onder de 13 jaar hoeven niet getest te worden.
    • Voor de deur van het theater wordt de CoronaCheck app of print gescand en bij groen licht mag u verder naar binnen. Vervolgens wordt ook uw entreekaartje gescand.
    • Hou er aub rekening mee dat de inloop tijdelijk iets langer duurt. Mocht er regen verwacht worden, dan is het misschien raadzaam om een paraplu mee te nemen.
    • Houd voor de vlotte doorstroom in de rij alvast uw ID en app gereed.
    • Wij zijn verplicht mensen die geen coronatoegangsbewijs of identiteitsbewijs bij zich hebben, de toegang te weigeren.  
    • Wanneer u op basis van deze landelijke maatregel uw kaartjes in deze periode wil annuleren, dan hebben we daar begrip voor en kunt u dat via info@stadsgehoorzaal.nl aan ons doorgeven.

    Uiteraard kijken we uit naar uw komst en hopen we dat dit niet het geval is.

    Tijdelijke situatie

    Tijdens de persconferentie is aangegeven dat deze maatregelen mogelijk na 1 november stoppen. Dat hopen we natuurlijk enorm!

    Voor nu is dit voor ons de enige optie om de deuren na 1,5 jaar onzekerheid weer te openen en voor ons een grote stap vooruit.

    We kunnen natuurlijk niet wachten op de dag dat we met zijn allen weer onbezorgd van theater en alle andere uitjes kunnen genieten!

    Hopelijk geeft dit u voldoende duidelijkheid. Mocht het nog vragen oproepen, neem dan gerust contact met ons op.

  • Hoe kom ik aan mijn coronatoegangsbewijs?

    Om toegang te krijgen tot theatervoorstellingen tot in ieder geval 1 november a.s. dienen bezoekers vanaf 13 jaar in het bezit te zijn van een geldig corona toegangsbewijs. Dit is een door de overheid ingesteld en daarmee publiek instrument.

    Het toegangsbewijs is een persoonlijk QR code (een soort barcode) die je kunt laten scannen bij de ingang van het theater. Vergeet niet om ook een identiteitsbewijs mee te nemen. De medewerker bij de ingang vergelijkt de gegevens van het legitimatiebewijs met die in het coronatoegangsbewijs (de voorletters van de voor- en achternaam en de geboortedatum). Je kan de QR code maken en tonen met behulp van de CoronaCheck app. Heb je geen smartphone? Dan kan je het coronabewijs ook uitprinten via de website CoronaCheck.nl.

    Het coronatoegangsbewijs kun je op drie manieren verkrijgen:

    1.     Een vaccinatiebewijs
    Met de CoronaCheck app en website kan je van jouw vaccinatiebewijs een QR-code maken. Het gaat er hierbij om dat je volledig gevaccineerd bent (2 vaccinaties m.u.v. het Jansen vaccin). Zodra jouw volledige vaccinatie geregistreerd is kan je in de app of op de pagina inloggen met jouw DigiD. Vanaf 10 juli kan je 14 dagen nadat je volledig gevaccineerd bent een vaccinatiebewijs aanvragen. Als je er bij de vaccinatie toestemming voor hebt gegeven, worden jouw vaccinatiegegevens automatisch opgehaald bij het RIVM, de GGD of het ziekenhuis. Als dat niet automatisch werkt, kan je jouw vaccinatiebewijs ook zelf toevoegen aan de app.

    Op de website www.coronacheck.nl lees je hoe je van jouw vaccinatiebewijs een coronatoegangsbewijs maakt.

    2.   Een negatieve testuitslag
    Je hebt via www.testenvoortoegang.org een afspraak gemaakt voor een gratis coronatest en een negatieve testuitslag ontvangen van maximaal 24 uur oud. Via de testlocatie ontvang je een ophaalcode die je in de Corona Check app of via www.coronacheck.nl omzet in een QR code. Deze code scannen wij in het theater. Let op: je kan de afspraak voor een coronatest pas twee weken voor de datum van het evenement inboeken. Uitsluitend testresultaten via Testen voor Toegang worden geaccepteerd.

    3.    Een herstelbewijs
    Heb je corona gehad en kan je dat ook aantonen met een positieve PCR-test? Dan kan je ook een zogenoemd herstelbewijs uploaden in de CoronaCheck-app. Dat gebeurt automatisch als je met DigiD inlogt op de app. Het werkt alleen als de positieve test tussen de 12 dagen en 180 dagen oud is.

    Heb je nog vragen omtrent jouw coronatoegangsbewijs? Kijk dan op www.testenvoortoegang.org of op www.coronacheck.nl hier zijn alle antwoorden te vinden op hoe de CoronaCheck-app werkt en ook de meest gestelde vragen.

  • Kan ik mijn kaarten annuleren als ik geen coronatoegangsbewijs wil gebruiken?

    We kijken uit naar jouw komst en hopen je natuurlijk snel te mogen verwelkomen! Maar wanneer je op basis van de landelijke maatregel rondom het coronatoegangsbewijs jouw kaartjes in deze periode wilt annuleren, dan hebben we daar begrip voor en kun je dat via info@stadsgehoorzaal.nl aan ons doorgeven. Wij zullen je verzoek dan zo snel mogelijk verwerken, maar vanwege mogelijke drukte kan dit maximaal 2 weken duren.

    Let op: de maatregel geldt officieel nu tot 1 november, voorstellingen na deze periode vallen onder de reguliere annuleringsvoorwaarden, waarbij er €3,50 annuleringskosten per kaart worden gerekend en voor het overgebleven bedrag een tegoedbon wordt uitgegeven. 

  • Kan ik nu mijn eigen plaats kiezen in de zaal?

    Zodra wij weer de volle zaalcapaciteit mogen aanhouden (hopelijk vanaf 20 september) zal het ook weer mogelijk zijn om een eigen rij- en stoelnummer te kiezen bij het bestellen van je kaarten, tenzij de voorstelling überhaupt al ongeplaceerd zou zijn.

    Iedereen die al in het bezit is van ongeplaceerde kaarten voor voorstellingen na 20 september ontvangt binnenkort van ons een mail met nieuwe kaarten met daarop een rij- en stoelnummer. Gezien de grote hoeveelheid voorstellingen waar dit betrekking op heeft kan deze verwerking even duren.

  • Ik heb kaarten voor een voorstelling maar ik heb verkoudheidsklachten. Wat gebeurt er nu?
    Allereerst: wat vervelend voor u! Hopelijk voelt u zich snel weer beter.

    Wij doen ons best het theater voor iedereen zo veilig mogelijk te houden. Daarom verzoeken wij onze bezoekers het te melden wanneer zij verkoudheidsklachten hebben voorafgaand aan of op de dag van de voorstelling. Dit kan per mail (info@stadsgehoorzaal.nl) of telefonisch (tijdens openingstijden of vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling) via 010 434 05 00.

    Wij zullen uw kaarten, en wanneer gewenst die van uw gezelschap, dan uiteraard kosteloos annuleren en u ontvangt de aanschafprijs terug op uw rekening.

    Wij wensen u veel beterschap en zien u hopelijk snel weer in het theater!

  • Wat voor luchtafvoer heeft het theater?

    De lucht in ons theatergebouw wordt niet gerecirculeerd, wat betekent dat de lucht niet wordt hergebruikt. Vuile lucht wordt afgezogen en er komt enkel verse lucht weer naar binnen.

  • Hoe verzilver ik mijn tegoedbon?

    Wanneer u heeft gekozen een tegoedbon te ontvangen na de verplaatsing of annulering van de voorstelling waar u kaarten voor had ontvangt u deze per mail.

    De tegoedbon is één jaar geldig en kan telefonisch en aan de deur worden verzilverd, maar ook via onze website. Wanneer u online kaarten koopt, klikt u in stap 2 van het bestelproces (‘Betaling & Afleverwijze’) op de blauwe button ‘Gebruik tegoedbon Stadsgehoorzaal’ en vult de vouchercode in (deze is te vinden op de tegoedbon).

    Wanneer u aan de kassa of telefonisch reserveert, geeft u aan dat u (deels) wilt betalen met de ontvangen tegoedbon. De medewerker heeft dan de Vouchercode nodig die op uw tegoedbon staat. Deze vouchercode kunnen onze medewerkers ook opzoeken aan de hand van het ordernummer.

    De waarde van de tegoedbon wordt vervolgens verrekend met het totaalbedrag van uw bestelling. Is het totaalbedrag van de boeking lager dan de waarde van uw tegoedbon, dan blijft het restbedrag staan.

  • Hoe kan ik de Stadsgehoorzaal steunen?

    Deze vraag hebben we ontzettend veel gekregen. En dat doet ons ongelofelijk goed! Gelukkig komt er veel steun onze kant op in de vorm van donaties, het huren van de ruimtes én het aanbod om vrijwillig af en toe bij te springen door wat jongere mensen.

    Op deze pagina vindt u alle vormen van steun op een rijtje. Maar, vooral lekker vaak komen en iedereen meenemen die je kent is al een enorme steun. Bekijk hier het volledige theaterprogramma.

  • Wat gebeurt er nu in de Stadsgehoorzaal?

    We denken in mogelijkheden!
    Er kan op dit moment veel niet, maar er kan ook veel wél. Het team is keihard aan het werk en het wemelt van ideeën om muziek, theater en evenementen te blijven brengen, al dan niet in nieuwe vormen. Een deel van het team houdt nauw contact met u als publiek en met de artiesten. Het is een enorme puzzel, die met het hele land gelegd moet worden. We merken in uw reacties veel begrip, dat geeft vertrouwen!

    Een andere groep collega’s is bezig met zoveel mogelijk onderhoud, er worden bergen aan werk verzet en we denken veel met elkaar na over de mogelijkheden. We zijn druk aan het rekenen op verschillende toekomstscenario’s, inmiddels hebben we goed in zicht wat de schade per week is. Die is groot. Na iedere persconferentie van de minister-president stellen we onze verschillende scenario’s bij. We moeten in stappen denken zodat we ons zo goed als mogelijk kunnen voorbereiden op de toekomst.

    Evenementen zoeken die geld opleveren, als steun voor het theaterprogramma
    We maken volop plannen voor projecten en evenementen die bij de stad en bij ons passen, binnen de mogelijkheden. Ook gaan we extra inzetten op de promotie van andere evenementen, zoals vergaderingen, familiegebeurtenissen, groepslessen, bijeenkomsten, congressen e.d. Dus mocht u, zodra de maatregelen soepeler worden, een ruimte zoeken om voor een groep iets te doen, neem dan alstublieft contact met ons op via renske@stadsgehoorzaal.nl. U helpt ons daar enorm mee!

    Bent u benieuwd hoe de Stadspodia (Stadsgehoorzaal en De Kroepoekfabriek) als organisatie omgaan met de maatregelen, lees dan hier ons uitgebreide verhaal. 

    Bekijk ook onderstaande video met een overzicht van wat wij allemaal gedaan hebben sinds maart 2020.