gehoorzaal

Corona FAQ

Op deze pagina vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen over uw theaterbezoek gedurende de coronavirus periode. Heeft u een vraag die niet hier beantwoord wordt? Stel deze dan aan ons via de mail (info@stadsgehoorzaal.nl) of telefonisch via 010 434 05 00. Wij helpen u graag!

  • Hoe werkt mijn bezoek aan de Grote Zaal?

    In de Grote Zaal kunnen volledig coronaproof voorstellingen gegeven voor 150 theaterbezoekers. De zaal is onderverdeeld in vier kleurvakken (Rood en Paars in de benedenzaal, Geel onder het balkon en Blauw op het balkon), met ieder een eigen ingang van het theatergebouw. Ook de kaartverkoop is opgedeeld in deze vakken. Binnen de vakken is het niet mogelijk om een stoel te reserveren.

    Ontvangst

    U koopt een kaartje voor een bepaald vak in de zaal. Afhankelijk van de kleur van het vak heten wij u graag welkom bij de volgende ingangen:

    Ingang Rood

    • We ontvangen u bij de ingang aan de Emmastraat, aan de kant van de parkeerplaats, naast het Fonds Schiedam-Vlaardingen, op de hoek van het gebouw. Hier markeren wij uw aanwezigheid op de gastenlijst en stellen wij desinfectiegel en mondkapjes ter beschikking. Het mondkapje dient gedragen te worden totdat u op uw stoel zit.
    • U kunt (indien de horecafunctie uitgevoerd mag worden) uw drankjes bestellen bij de bar in de Beneden Foyer en met uw jas en drankjes de theaterzaal in. In de zaal wijzen onze publieksbegeleiders u precieze plaatsen aan. U kunt uw drankjes kwijt op de borreplankjes die over de stoelen heen liggen.

    Ingang Paars

    • We ontvangen u bij de ingang aan de Schiedamseweg ter hoogte van de bushalte, op de hoek van het gebouw. Hier markeren wij uw aanwezigheid op de gastenlijst en stellen wij desinfectiegel en mondkapjes ter beschikking. Het mondkapje dient gedragen te worden totdat u op uw stoel zit.
    • U kunt (indien de horecafunctie uitgevoerd mag worden) uw drankjes bestellen bij de bar in de Beneden Foyer en met uw jas en drankjes de theaterzaal in. In de zaal wijzen onze publieksbegeleiders u precieze plaatsen aan. U kunt uw drankjes kwijt op de borreplankjes die over de stoelen heen liggen.

    Ingang Geel & Blauw

    • We ontvangen u bij de hoofdingang aan de Schiedamseweg 51. Hier markeren wij uw aanwezigheid op de gastenlijst en stellen wij desinfectiegel en mondkapjes ter beschikking. Het mondkapje dient gedragen te worden totdat u op uw stoel zit.
    • U kunt (indien de horecafunctie uitgevoerd mag worden) uw drankjes bestellen bij de bar in de Boven Foyer en met uw jas en drankjes de theaterzaal in. In de zaal wijzen onze publieksbegeleiders u precieze plaatsen aan. U kunt uw drankjes kwijt op de borreplankjes die over de stoelen heen liggen.
    In de zaal

    Bij aankomst in de zaal wordt u door één van onze publieksbgeleiders naar uw plaats gebracht. Zodra u op uw stoel zit verzoeken wij u de zaal tot het einde van de voorstelling niet meer te verlaten. Maak zoveel mogelijk thuis gebruik van het toilet of voordat u de zaal betreedt. Na de voorstelling vragen wij u te blijven zitten tot onze publieksbegeleiders aangeeft dat u de zaal kunt verlaten. Zodra de zaal leeg is desinfecteren wij alle contactoppervlakken zoals stoelen, tafels en deurklinken voor gebruik door de volgende bezoekers.

  • Hoe werkt mijn bezoek aan de Harmonie (kleine zaal)?

    De Harmonie is, met de rijke historie van meer dan 200 jaar, een unieke plek om in kleine setting een voorstelling bij te wonen. De zaal is ingericht in café opstelling met losse zitjes en tafeltjes. Zo wordt het theaterbezoek intiemer en knusser dan ooit!

    Ontvangst

    Wanneer u naar een voorstelling gaat in de Harmonie heten wij u welkom bij de hoofdentree van het theater. Hier markeren wij uw aanwezigheid op de gastenlijst en stellen wij u een paar gezondheisvragen. Ook stellen wij hier desinfectiegel en mondkapjes voor u ter beschikking. Het mondkapje dient gedragen te worden totdat u op uw stoel zit.

    In verband met de hygiëne is de garderobe gesloten. U kunt uw jas mee de zaal in nemen. Op uw weg naar de Harmonie loopt u door het Theater Café. Hier kunt u (mits het uitvoeren van de horecafunctie is toegestaan) één of meerdere drankjes of een fles wijn bestellen om mee de zaal in te nemen. Naast uw stoel staat een tafeltje waar u uw drankje op kunt plaatsen.

    In de zaal

    Bij aankomst in de zaal wordt u door één van onze publieksbgeleiders naar uw plaats gebracht. Zodra u op uw stoel zit verzoeken wij u de zaal tot het einde van de voorstelling niet meer te verlaten. Maak zoveel mogelijk thuis gebruik van het toilet of voordat u de zaal betreedt. Na de voorstelling vragen wij u te blijven zitten tot onze publieksbegeleiders aangeeft dat u de zaal kunt verlaten. Zodra de zaal leeg is desinfecteren wij alle contactoppervlakken zoals stoelen, tafels en deurklinken voor gebruik door de volgende bezoekers.

     

     

  • Ik heb kaarten voor een voorstelling maar ik heb verkoudheidsklachten. Wat gebeurt er nu?
    Allereerst: wat vervelend voor u! Hopelijk voelt u zich snel weer beter.

    Wij doen ons best het theater voor iedereen zo veilig mogelijk te houden. Daarom verzoeken wij onze bezoekers het te melden wanneer zij verkoudheidsklachten hebben voorafgaand aan of op de dag van de voorstelling. Dit kan per mail (info@stadsgehoorzaal.nl) of telefonisch (tijdens openingstijden of vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling) via 010 434 05 00.

    Wij zullen uw kaarten, en wanneer gewenst die van uw gezelschap, dan uiteraard kosteloos annuleren en u ontvangt de aanschafprijs terug op uw rekening.

    Wij wensen u veel beterschap en zien u hopelijk snel weer in het theater!

  • Wat gebeurt er met mijn kaarten als de maatregelen verscherpen?

    Bij mogelijke wijzigingen lichten wij de kaarthouders zo snel mogelijk per mail in. U krijgt bij annulering altijd uw geld terug. Op deze pagina houden wij de huidige status bij voor de aankomende voorstellingen.

    Op dit moment is ons theaterprogramma ingericht op 150 bezoekers per voorstelling (de 1,5 meter capaciteit van onze Grote Zaal). Mochten de maatregelen onverhoopt verscherpen en het maximumaantal theaterbezoekers verder beperkt worden onderzoeken wij direct wat de mogelijkheden per voorstelling zijn.

    Wanneer het huidige aantal verkochte kaarten zich nog onder het toegestane aantal bezoekers bevindt doen wij ons best de voorstelling door te laten gaan. Wanneer er al meer kaarten zijn verkocht dan door de verscherpingen toegestaan proberen wij de voorstelling te verplaatsen naar een nieuwe datum of (wanneer nog niet het geval) het publiek over twee speeltijden te verdelen.

    Wanneer er een wijziging plaatsvindt bij een voorstelling lichten wij zo snel mogelijk de kaarthouders per mail in over de afhandeling van hun kaarten. Houd daarom goed uw mailbox in de gaten. Controleer ook regelmatig de ongewenste items map. Onze mails komen hier helaas vaak in terecht.

    Bij verplaatsingen behoudt iedereen automatisch de kaarten voor de nieuwe datum. Wanneer een voorstelling geannuleerd wordt of bij een verplaatsing de nieuwe datum niet schikt krijgt u altijd de volledige aanschafwaarde van de kaarten terug. Wij doen ons best de terugbetalingen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 weken na het communiceren over de annulering uit te voeren.

    Mocht u liever een tegoedbon willen ontvangen, uw kaarten om willen zetten naar een andere voorstelling uit ons programma of (een gedeelte) van de aanschafwaarde om willen zetten in een donatie aan de Stadsgehoorzaal kunt u dit uiteraard altijd aan ons doorgeven.

  • Lukt het goed om in de Stadsgehoorzaal de 1,5 meter afstand te bewaren?

    Jazeker, en hoe! Na de eerste golf is ons team (digitaal) bij elkaar gekomen om een Corona-proof theaterprotocol op te stellen voor verschillende scenario's.

    De Harmonie (kleine zaal) is door de rijke historie een zeer sfeervolle zaal waar in café-opstelling voorstellingen voor 30 theaterbezoekers plaats kunnen vinden. Ook kan hier veilig vergaderd worden. Neem contact met ons op over de mogelijkheden hiervoor.

    De Grote Zaal is sfeervol ingericht in vier kleurvakken met borrelplankjes over de vrij te laten stoelen voor voorstellingen tot 150 theaterbezoekers. Bij de ontvangst in het theater wordt effectief gebruikgemaakt van de verschillende in en uitgangen van het pand, om zo de publieksstromen naar de kleurvakken te reguleren.

    De reactie van het publiek bij de eerste voorstellingen en van huurders van onze ruimtes waren overweldigend. Er werd vol lof gesproken over hoe de Stadsgehoorzaal het theater veilig maar toch gezellig heeft kunnen maken.

    Wie geïnteresseerd is kan ons volledige protocol hier lezen.

    Bent u benieuwd hoe de Stadspodia (Stadsgehoorzaal en De Kroepoekfabriek) als organisatie omgaan met de maatregelen, lees dan hier ons verhaal.

  • Hoe verzilver ik mijn tegoedbon?

    Wanneer u heeft gekozen een tegoedbon te ontvangen na de verplaatsing of annulering van de voorstelling waar u kaarten voor had ontvangt u deze per mail.

    De tegoedbon is één jaar geldig en kan telefonisch en aan de deur worden verzilverd, maar ook via onze website. Wanneer u online kaarten koopt, klikt u in stap 2 van het bestelproces (‘Betaling & Afleverwijze’) op de blauwe button ‘Gebruik tegoedbon Stadsgehoorzaal’ en vult de vouchercode in (deze is te vinden op de tegoedbon).

    Wanneer u aan de kassa of telefonisch reserveert, geeft u aan dat u (deels) wilt betalen met de ontvangen tegoedbon. De medewerker heeft dan de Vouchercode nodig die op uw tegoedbon staat. Deze vouchercode kunnen onze medewerkers ook opzoeken aan de hand van het ordernummer.

    De waarde van de tegoedbon wordt vervolgens verrekend met het totaalbedrag van uw bestelling. Is het totaalbedrag van de boeking lager dan de waarde van uw tegoedbon, dan blijft het restbedrag staan.

  • Hoe kan ik de Stadsgehoorzaal steunen?

    Deze vraag hebben we ontzettend veel gekregen. En dat doet ons ongelofelijk goed! Gelukkig komt er veel steun onze kant op in de vorm van donaties, het huren van de ruimtes én het aanbod om vrijwillig af en toe bij te springen door wat jongere mensen.

    Op deze pagina vindt u alle vormen van steun op een rijtje. Maar, vooral lekker vaak komen en iedereen meenemen die je kent is al een enorme steun. Bekijk hier het volledige theaterprogramma.

  • Wat gebeurt er nu in de Stadsgehoorzaal?

    We denken in mogelijkheden!
    Er kan op dit moment veel niet, maar er kan ook veel wél. Het team is keihard aan het werk en het wemelt van ideeën om muziek, theater en evenementen te blijven brengen, al dan niet in nieuwe vormen. Een deel van het team houdt nauw contact met u als publiek en met de artiesten. Het is een enorme puzzel, die met het hele land gelegd moet worden. We merken in uw reacties veel begrip, dat geeft vertrouwen!

    Een andere groep collega’s is bezig met zoveel mogelijk onderhoud, er worden bergen aan werk verzet en we denken veel met elkaar na over de mogelijkheden. We zijn druk aan het rekenen op verschillende toekomstscenario’s, inmiddels hebben we goed in zicht wat de schade per week is. Die is groot. Na iedere persconferentie van de minister-president stellen we onze verschillende scenario’s bij. We moeten in stappen denken zodat we ons zo goed als mogelijk kunnen voorbereiden op de toekomst.

    Evenementen zoeken die geld opleveren, als steun voor het theaterprogramma
    We maken volop plannen voor projecten en evenementen die bij de stad en bij ons passen, binnen de mogelijkheden. Ook gaan we extra inzetten op de promotie van andere evenementen, zoals vergaderingen, familiegebeurtenissen, groepslessen, bijeenkomsten, congressen e.d. Dus mocht u, zodra de maatregelen soepeler worden, een ruimte zoeken om voor een groep iets te doen, neem dan alstublieft contact met ons op via renske@stadsgehoorzaal.nl. U helpt ons daar enorm mee!

    Bent u benieuwd hoe de Stadspodia (Stadsgehoorzaal en De Kroepoekfabriek) als organisatie omgaan met de maatregelen, lees dan hier ons uitgebreide verhaal. 

    Bekijk ook onderstaande video met een overzicht van wat wij allemaal gedaan hebben sinds maart 2020.

     

     

     

  • Wat voor luchtafvoer heeft het theater?

    De lucht in ons theatergebouw wordt niet gerecirculeerd, wat betekent dat de lucht niet wordt hergebruikt. Vuile lucht wordt afgezogen en er komt enkel verse lucht weer naar binnen.