gehoorzaal

Over ons

Bezoek- en postadres Stadsgehoorzaal Vlaardingen:

Schiedamseweg 51

3134 BB Vlaardingen

info@stadsgehoorzaal.nl

010 434 05 00


De theaterkassa is (aan de deur en telefonisch via 010 434 05 00) bereikbaar op de volgende momenten: 

  • Maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:30 uur;
  • Zaterdag van 14:00 - 16:00 uur;
  • Tijdens evenementen, vanaf een uur voor aanvang.


BTW nr.: NL 855 248 555 B01

KvK Rotterdam: 24431184

IBAN: NL 44 RABO 030 470 1289

Statutaire naam: Stichting Stadspodia en Jongeren Cultuurcentrum Vlaardingen


De routebeschrijving is hier te vinden.


ANBI-status
De Stadsgehoorzaal en De Kroepoekfabriek vallen samen onder Stichting Stadspodia en Jongeren Cultuurcentrum Vlaardingen. Dit is een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI), omdat we ons voor minstens 90% inzetten voor het algemeen nut.


Als theater en poppodium zijn we de podia van de stad en gastvrij voor iedere partij. We zijn culturele gangmakers, inspiratiehuizen van en voor Vlaardingen. De Kroepoekfabriek middels popmuziek, talentontwikkeling en gericht op jonge geesten. De Stadsgehoorzaal middels podiumkunsten en gericht op families, kinderen en volwassenen. We zijn culturele anker- en verbindingsplaatsen, waar de hele stad positieve herinneringen maakt en waar je kunt opladen, ontwikkelen en ontspannen. We brengen voor alle Vlaardingers, verenigingen, cultuurliefhebbers, instellingen, bedrijven en artiesten zoveel mogelijk kansen. Deze podia zijn van ons allemaal!


Op de website van de Federatie Cultuur zijn onze actuele gegevens te vinden, klik daarvoor hier.

Vacatures

Regelmatig zijn wij op zoek naar mensen om ons hardwerkende, gemotiveerde team te komen versterken. Houd deze pagina in de gaten voor actuele vacatures.


Op dit moment zijn wij op zoek naar:

  • Gedreven Junior Medewerker Marketing & Communicatie voor gem. 16 uur p.w.

    Gedreven Junior Medewerker Marketing en Communicatie (m/v)
    voor (gemiddeld) 16 uur per week

     

    Ben jij een theaterbeest in hart en nieren? Heb je altijd al in het theater willen werken en ben je net of bijna afgestudeerd? Lijkt het jou te gek om jouw passie en enthousiasme voor theater over te brengen aan een zo groot en breed mogelijk publiek? Dan zoeken we jou: onze kersverse Junior Medewerker Marketing & Communicatie! Bij de Stadsgehoorzaal bieden we je de mogelijkheid om je volop te ontwikkelen binnen een ambitieus team waar je veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheden krijgt. Je houdt je bezig met de specifieke promotie van evenementen en de interne en externe communicatie van de Stadsgehoorzaal.

     

    Algemene informatie
    Start:              1 juni 2020
    Aantal uur:    16 uur per week (eventueel deze zomer 24 uur, in overleg)

     

    Wat je gaat doen

    Je ondersteunt de marketingafdeling door het uitvoeren van diverse taken en werkzaamheden, zoals:

    • het bedenken en opzetten van spannende en unieke campagnes voor het opbouwen en vasthouden van het publiek, het werven van vrijwilligers en het aanbieden van ruimtes;
    • het schrijven en versturen van persberichten en nieuwsbrieven;
    • het beheren en actueel houden van de website en de inhouse communicatie (posters, flyers etc.);
    • het plannen, (laten) produceren en verspreiden van publiciteitsuitingen, zowel online (originele en aansprekende social media content) als offline (drukwerk);
    • contact onderhouden met impresariaten en het coördineren van het pr-materiaal;
    • het beheren en onderhouden van verschillende databestanden en archief;
    • het uitvoeren van administratieve afhandeling van diverse publieksacties;
    • het verzorgen van regelmatige updates naar onze vrijwilligers;
    • het afhandelen van correspondentie met publiek.

     

    Wij vragen

    • Je hebt een relevante mbo, hbo of wo opleiding (bijna) afgerond, bij voorkeur in de richting van Media- en Entertainmentmanagement, Vrijetijdsmanagement, Communicatie-, Marketing- of Cultuurmanagement, Theaterwetenschap, Cultuurwetenschappen, Mediamanagement en Media & Communicatie;
    • Je voelt je op social media als een vis in het water, maar weet ook in offline media je weg te vinden;
    • Je hebt ervaring met CMS systemen, Mailchimp en Adobe Photoshop en InDesign (kennis van Adobe is een pré, maar geen vereiste);
    • Je bent goed in creatief schrijven voor diverse doelgroepen;
    • Je hebt goede kennis van de Nederlandse taal;
    • Je bent in staat goede en originele ideeën te bedenken en deze om te zetten in aansprekende campagnes;
    • Je bent zelfstandig, representatief, proactief, enthousiast, betrouwbaar in afspraken, creatief, commercieel en je weet van aanpakken;
    • In drukke tijden ben jij op je best;
    • Woonachtig in (omgeving) Vlaardingen is een pré;
    • Je bent flexibel in tijd;
    • En natuurlijk vind je theater te gek!
       

    Wij bieden jou

    • Een jaarcontract met een salaris conform CAO Nederlandse Podia. Inschaling is afhankelijk van je opleiding en ervaring;
    • Een unieke kans om ervaring op te doen bij een frisse organisatie met ambitie en vele bijzondere evenementen en projecten in de planning;
    • Een informele, maar zakelijke werksfeer met vrijheid en zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en de mogelijkheden voor verdere persoonlijke en professionele ontwikkeling;
    • Enthousiaste en gemotiveerde collega’s met wie je kunt sparren en die je kunnen helpen;
    • Vrije toegang voor jou + gastenlijst voor niet uitverkochte voorstellingen.
       

    Informatie en sollicitatie
    Voor meer informatie over deze functie kun je mailen naar Sharon den Breems, tel. 010 434 05 00 (houd i.v.m. de drukte helaas rekening met een slechtere bereikbaarheid). Jouw sollicitatiebrief, voorzien van cv, kun je uiterlijk vrijdag 10 april mailen naar sharon@stadsgehoorzaal.nl onder vermelding van ‘sollicitatie junior medewerker marketing en communicatie’. Eind april vinden de gesprekken plaats, afhankelijk van de richtlijnen van het RIVM.

  • Enthousiaste Stagiair(e) Communicatie voor 32-38 uur per week

    Ben jij een theaterbeest in hart en nieren? Heb je altijd al in het theater willen werken? En lijkt het jou te gek om jouw passie en enthousiasme voor theater over te brengen aan een zo groot en breed mogelijk publiek? Dan zoeken we jou! Bij de Stadsgehoorzaal bieden we je de mogelijkheid om je volop te ontwikkelen binnen een ambitieus team waar veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheden krijgt. Je houdt je bezig met de specifieke promotie van evenementen en de interne en externe communicatie van de Stadsgehoorzaal.

     

    Algemene informatie

    Start: In overleg

    Duur: Minimaal 5 maanden

    Aantal uur: 32-38 uur per week (in overleg)

    Opleiding: Hbo (voorkeur ligt in de richting van Media- en Entertainmentmanagement, Vrijetijdsmanagement, Communicatie-, Marketing- of Cultuurmanagement) of Wo (richting Theaterwetenschap, Cultuurwetenschappen, Media & Communicatie) 

     

    Wie ben jij?

    • Hbo/Wo werk- en denkniveau;
    • Jij bent het visitekaartje van het theater en bent geïnteresseerd in podiumkunsten;
    • Je hebt goede kennis van de Nederlandse taal in woord en geschrift en bent in staat om verschillende soorten teksten te produceren;
    • Je hebt verstand van social media en Mailchimp;
    • Je hebt ervaring met Photoshop en InDesign;
    • Je bent creatief, enthousiast, zelfstandig en weet van aanpakken!

     

    Taken en verantwoordelijkheden: 

    • Je zet campagnes op voor het opbouwen en vasthouden van het publiek, het werven van vrijwilligers, het aanbieden van ruimtes, het binden van stakeholders en het algemeen positief op de kaart zetten van de Stadsgehoorzaal;
    • Je schrijft en verzendt persberichten, nieuwsbrieven en je verzorgt de online publiciteit voor de Stadsgehoorzaal. Je onderhoudt contact met impresariaten, coördineert het pr-materiaal en bent verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van de programmering in het gebouw en de stad;
    • Je werkt mee aan de redactie van de nieuwe theaterbrochure van seizoen 20/21;
    • Je werkt twee keer per maand mee tijdens een evenement/programma van de Stadsgehoorzaal.

     

    De Stadsgehoorzaal biedt:

    • Een maandelijkse stagevergoeding
    • Een unieke kans om invulling te geven en mee te bouwen aan het programma en uitstraling van een levendig stadspodium in een enthousiast en hardwerkend team;
    • Een informele, maar zakelijke werksfeer met vrijheid en zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en de mogelijkheden voor verdere persoonlijke ontwikkeling;
    • Vrije toegang voor jou + gastenlijst voor niet uitverkochte voorstellingen.

     

    Informatie en sollicitatie

    Voor meer informatie over deze functie kun je bellen met Sharon den Breems, tel. 010 434 05 00. Je sollicitatiebrief, voorzien van cv, kun je sturen aan sharon@stadsgehoorzaal.nl onder vermelding van ‘sollicitatie stage communicatie’.

  • Gedreven Stagiair(e) Cultureel Ondernemen (m/v) voor 24-38 uur per week

    De Stadsgehoorzaal is het stadspodium, een culturele plek voor, maar vooral ook dóór de inwoners van Vlaardingen. Het stadspodium werkt veel samen met het poppodium (De Kroepoekfabriek) en de andere cultuurpartners in de stad. We bevinden ons in de uitdagende pioniersfase, waar de creatieve mogelijkheden worden verkend met minder budget en meer samenwerking in de stad. Om deze leerzame fase mede vorm te geven en uit te voeren, zijn wij op zoek naar een: Gedreven Stagiair(e) Cultureel Ondernemen (m/v) voor 24-38 uur per week

     

    Algemene informatie

    Voorwaarden: Minimaal 5 maanden 
    Start: Hele jaar door mogelijk (in overleg) 
    Aantal uur: 24 - 38 uur per week (in overleg)


    De grote vraag is ‘Waar liggen de kansen voor De Stadsgehoorzaal in het cultureel ondernemen en hoe kunnen we dit het beste uitvoeren?’ Draagvlak, lobby, ondernemerschap, maatschappelijke onderwerpen als eenzaamheid en inclusiviteit, participatie, co-makerschap zijn thema’s aan de orde van de dag. We experimenteren met projecten en partnerschappen en rollen dikwijls nieuwe concepten uit. Voor deze manier van werken laten we ons graag inspireren en bijstaan door een gedreven student.

     

    Werkzaamheden
    Projectplannen schrijven en uitrollen, organiseren, onderzoek doen, fondsaanvragen maken en meezoeken naar kansen. Ook denk je mee over hoe dit in communicatie uitingen tot zijn recht kan komen. Door de kleine organisatie en voor een optimale betrokkenheid ben je tevens twee keer per maand inzetbaar tijdens een evenement/programma van De Stadsgehoorzaal en af toe spring je in bij andere afdelingen, zoals publiciteit, productie of horeca. Je werkt ook veel samen met poppodium De Kroepoekfabriek.

     

    Stageprofiel

    •  HBO of Academisch denk- en werkniveau
    • Je bent initiatiefrijk, representatief en gemotiveerd
    • Je werkt gemiddeld twee maal per maand mee tijdens het uitvoeren van een evenement
    • Jij bent goed in het schrijven van teksten, communiceren, organiseren, je hebt interesse voor de commerciële ontwikkeling (zelf meer geld zoeken) binnen het culturele veld, je bent onderzoekend, zelfstandig, enthousiast, creatief, commercieel, geïnteresseerd in de podiumkunsten en je weet van aanpakken!
    • Je denkt actief mee en bent niet bang om nieuwe ideeën te introduceren en uit te voeren;


    De Stadsgehoorzaal biedt:

    • Een stagevergoeding van €150 bruto per maand bij een voltijd werkweek (38 uur).
    • Een unieke kans om invulling te geven en mee te bouwen aan het programma en uitstraling van een levendig stadspodium, in een team van enthousiaste vaste medewerkers, vrijwilligers, stagiaires en oproepkrachten.
    • Informele, maar zakelijke werksfeer met vrijheid en zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en de mogelijkheden voor verdere persoonlijke ontwikkeling;
    • Vrije toegang voor niet uitverkochte voorstellingen.


    Informatie en sollicitatie
    Voor meer informatie over deze functie kun je bellen met Renske Verbeek, directeur Kroepoekfabriek en Stadsgehoorzaal, telefoon 010 434 05 00. Je sollicitatiebrief, voorzien van cv, kun je sturen aan renske@stadsgehoorzaal.nl.

Het team
Renske Verbeek
Directie, Programma en Verhuur
Ans Lokker
Financiële administratie
Jacqueline Vrijenhoek-Verhoeff
Assistent administratie
Silas Bauman
Facilitaire dienst
Anne Hillenius
Horeca & Facilitair
Sharon den Breems
Marketing en Communicatie
Kimberly Ruppert
Communicatie en Fondsenwerving
Robin Sterrenburg
Marketing en Communicatie
Ben jij een theaterbeest in hart en nieren? Heb je altijd al in het theater willen werken? En lijkt het jou te gek om jouw passie en enthousiasme voor theater over te brengen aan een zo groot en breed mogelijk publiek? Dan zoeken we jou!
Stagiaire communicatie
voor 32-38 uur per week
Marina Steenbergen
Allround medewerker
Danny Kipp
Coördinator techniek
Jesse de Vries
Theatertechnicus
Cees Kort
Theatertechnicus
Jeroen van Leeuwen
Theatertechnicus
Odair Brito
Floormanager
Maurice de Jong
Huismeester en Floormanager
Henk Straatman
Huismeester
Leo van der Helm
Huismeester
Martin Thurmer
Voorzitter bestuur
Rick Smid
Secretaris bestuur
Finn Wynstra
Penningmeester bestuur
Sytske van Rooijen-Schoenmakers
Algemeen bestuurslid
Marcel Splinter
Algemeen bestuurslid