bezoek

Corona FAQ

Op deze pagina vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over jouw theaterbezoek gedurende de coronavirus periode. Heb je een vraag die niet hier beantwoord wordt? Stel deze dan aan ons via de mail (info@stadsgehoorzaal.nl) of telefonisch via 010 434 05 00. Wij helpen je graag!

  • Welke maatregelen gelden er op dit moment bij jullie?

    Tijdens de persconferentie van dinsdag 25 januari is tot onze vreugde bekend gemaakt dat de coronamaatregelen versoepeld worden. Voor de Stadsgehoorzaal betekenen deze maatregelen dat onze theaterdeuren vanaf woensdag 26 januari weer open mogen, onder de volgende voorwaarden:

    • bij alle voorstellingen is een coronatoegangsbewijs verplicht, meer informatie over het (aanmaken van het) coronatoegangsbewijs vind je hier;
    • vanaf 13 jaar is het dragen van een mondkapje tijdens het lopen verplicht, deze mag af wanneer je zit;
    • tussen bezoekers dient 1,5 meter afstand gehouden te worden, m.u.v. bezoekers die samen tot een huishouden behoren;
    • een vaste zitplaats is verplicht. In tegenstelling tot wat op de theaterkaarten staat vermeld, maken wij geen gebruik meer van rij- en stoelnummers maar enkel van het betreffende kleurvak. Bezoekers krijgen in volgorde van binnenkomst in het theater een plek toegewezen in hun kleurvak;
    • er geldt een sluitingstijd van 22:00 uur.
  • Werken jullie met een coronatoegangsbewijs?

    Voorlopig alleen toegang met coronatoegangsbewijs
    Bij alle voorstellingen in de Stadsgehoorzaal een coronatoegangsbewijs verplicht voor bezoekers vanaf 13 jaar.

    De landelijke maatregel in een notendop

    • Wie dit najaar een concert, theatervoorstelling, sportwedstrijd, congres of ander evenement wil bezoeken, moet een coronatoegangsbewijs laten zien.
    • Op de website www.coronacheck.nl lees je hoe je van jouw vaccinatiebewijs een coronatoegangsbewijs maakt.
    • Via de corona-check-app kun je laten zien dat je óf hersteld bent óf getest bent óf een vaccinatie hebt.
      • Vaccinatiebewijs: Als je gevaccineerd bent kun je een bewijs van vaccinatie via CoronaCheck-app of via www.coronacheck.nl maken en heb je een geldig coronatoegangsbewijs.
        • Let op: een bewijs van de huisarts of het gele boekje is geen geldig coronatoegangsbewijs.
      • Herstelbewijs: Datzelfde geldt als je het virus niet langer dan een half jaar geleden hebt gehad, met het herstelbewijs.
      • Testbewijs: Ben je niet gevaccineerd en heb je het virus niet gehad in het laatste half jaar, dan kun je je laten testen. Dat kan gratis via www.testenvoortoegang.org, maar vanzelf ook bij de GGD.
        • Let op: het testresultaat zelf geldt niet als toegangsbewijs, maar je kunt het gebruiken in de CoronaCheck-app of uploaden en uitprinten via www.coronacheck.nl.
        • Let op: een andere test, inclusief de zelf-test, is niet voldoende.
    • Heb je geen smartphone? Dan kun je het coronabewijs ook uitprinten via de website CoronaCheck.nl.
    • Kinderen onder de 13 jaar hoeven niet getest te worden.
    • Voor de deur van het theater wordt de CoronaCheck app of print gescand en bij groen licht mag je verder naar binnen. Vervolgens wordt ook jouw entreekaartje gescand.
    • Hou er ajb rekening mee dat de inloop tijdelijk iets langer duurt. Mocht er regen verwacht worden, dan is het misschien raadzaam om een paraplu mee te nemen.
    • Houd voor de vlotte doorstroom in de rij alvast jouw ID en app gereed.
    • Wij zijn verplicht mensen die geen coronatoegangsbewijs of identiteitsbewijs bij zich hebben, de toegang te weigeren.  
    • Wanneer je op basis van deze landelijke maatregel jouw kaartjes in deze periode wil annuleren, dan hebben we daar begrip voor en kun je dat via info@stadsgehoorzaal.nl aan ons doorgeven.

    Uiteraard kijken we uit naar jouw komst en hopen we dat dit niet het geval is.

    We kunnen natuurlijk niet wachten op de dag dat we met zijn allen weer onbezorgd van theater en alle andere uitjes kunnen genieten!

    Hopelijk geeft dit je voldoende duidelijkheid. Mocht het nog vragen oproepen, neem dan gerust contact met ons op.

  • Hoe kom ik aan mijn coronatoegangsbewijs?

    Om toegang te krijgen tot theatervoorstellingen tot in ieder geval 12 november a.s. dienen bezoekers vanaf 13 jaar in het bezit te zijn van een geldig corona toegangsbewijs. Dit is een door de overheid ingesteld en daarmee publiek instrument.

    Het toegangsbewijs is een persoonlijk QR code (een soort barcode) die je kunt laten scannen bij de ingang van het theater. Vergeet niet om ook een identiteitsbewijs mee te nemen. De medewerker bij de ingang vergelijkt de gegevens van het legitimatiebewijs met die in het coronatoegangsbewijs (de voorletters van de voor- en achternaam en de geboortedatum). Je kan de QR code maken en tonen met behulp van de CoronaCheck app. Heb je geen smartphone? Dan kan je het coronabewijs ook uitprinten via de website CoronaCheck.nl.

    Het coronatoegangsbewijs kun je op drie manieren verkrijgen:

    1.     Een vaccinatiebewijs
    Met de CoronaCheck app en website kan je van jouw vaccinatiebewijs een QR-code maken. Het gaat er hierbij om dat je volledig gevaccineerd bent (2 vaccinaties m.u.v. het Jansen vaccin). Zodra jouw volledige vaccinatie geregistreerd is kan je in de app of op de pagina inloggen met jouw DigiD. Vanaf 10 juli kan je 14 dagen nadat je volledig gevaccineerd bent een vaccinatiebewijs aanvragen. Als je er bij de vaccinatie toestemming voor hebt gegeven, worden jouw vaccinatiegegevens automatisch opgehaald bij het RIVM, de GGD of het ziekenhuis. Als dat niet automatisch werkt, kan je jouw vaccinatiebewijs ook zelf toevoegen aan de app.

    Op de website www.coronacheck.nl lees je hoe je van jouw vaccinatiebewijs een coronatoegangsbewijs maakt.

    2.   Een negatieve testuitslag
    Je hebt via www.testenvoortoegang.org een afspraak gemaakt voor een gratis coronatest en een negatieve testuitslag ontvangen van maximaal 24 uur oud. Via de testlocatie ontvang je een ophaalcode die je in de Corona Check app of via www.coronacheck.nl omzet in een QR code. Deze code scannen wij in het theater. Let op: je kan de afspraak voor een coronatest pas twee weken voor de datum van het evenement inboeken. Uitsluitend testresultaten via Testen voor Toegang worden geaccepteerd.

    3.    Een herstelbewijs
    Heb je corona gehad en kan je dat ook aantonen met een positieve PCR-test? Dan kan je ook een zogenoemd herstelbewijs uploaden in de CoronaCheck-app. Dat gebeurt automatisch als je met DigiD inlogt op de app. Het werkt alleen als de positieve test tussen de 12 dagen en 180 dagen oud is.

    Heb je nog vragen omtrent jouw coronatoegangsbewijs? Kijk dan op www.testenvoortoegang.org of op www.coronacheck.nl hier zijn alle antwoorden te vinden op hoe de CoronaCheck-app werkt en ook de meest gestelde vragen.

  • Kan ik mijn kaarten annuleren als ik geen coronatoegangsbewijs wil gebruiken?

    We kijken uit naar jouw komst en hopen je natuurlijk snel te mogen verwelkomen! Maar wanneer je op basis van de landelijke maatregel rondom het coronatoegangsbewijs jouw kaartjes in deze periode wilt annuleren, dan hebben we daar begrip voor en kun je dat via info@stadsgehoorzaal.nl aan ons doorgeven. Wij zullen je verzoek dan zo snel mogelijk verwerken, maar vanwege mogelijke drukte kan dit maximaal 2 weken duren.

    Let op: de maatregel geldt officieel nu tot 14 januari, voorstellingen na deze periode vallen onder de reguliere annuleringsvoorwaarden, waarbij er €3,50 annuleringskosten per kaart worden gerekend en voor het overgebleven bedrag een tegoedbon wordt uitgegeven. 

  • Hoe werkt mijn bezoek aan de Grote Zaal met kleurvakken (bij 1,5 meter afstand)?

    In de Grote Zaal kunnen volledig coronaproof voorstellingen gegeven worden voor 150 theaterbezoekers. De zaal is onderverdeeld in vier kleurvakken: Rood en Paars in de benedenzaal, Geel onder het balkon en Blauw op het balkon. Binnen de vakken is het niet mogelijk om een stoel te reserveren, bezoekers worden op volgorde van binnenkomst in het theater naar stoelen begeleid. Alle bezoekers (van alle kleurvakken) worden bij de hoofdingang (Schiedamseweg 51) welkom gezeten door onze QR-scannende collega's. 

    Na binnenkomst (waarbij het dragen van een mondkapje verplicht is wanneer je loopt, op jouw zitplek mag deze af) kun je je jas ophangen in de garderobe. Hierna scheiden de wegen van de kleurvakken zich:

    • Rood & Paars
      Je kunt bij de bar in de Beneden Foyer een drankje halen, deze mag mee de zaal in. In de zaal wijzen onze publieksbegeleiders je de precieze zitplaatsen aan. Je kunt jouw drankjes kwijt op de borreplankjes die over de stoelen heen liggen.
       
    • Geel
      Je kunt bij de bar in de Boven Foyer een drankje halen, deze mag mee de zaal in. Bij de ingang van de zaal wijzen onze publieksbegeleiders je de precieze zitplaatsen aan. Je kunt jouw drankjes kwijt op de borreplankjes die over de stoelen heen liggen.
       
    • Blauw (balkon)
      Je kunt bij de bar in de Boven Foyer een drankje halen, deze mag mee de zaal in. Via de trap in de Boven Foyer ga je naar het balkon, hier wijzen onze publieksbegeleiders je de precieze zitplaatsen aan. Je kunt jouw drankjes kwijt op de borreplankjes die over de stoelen heen liggen.
  • Jullie werken in de Grote Zaal met kleurvakken? Kan ik dan wel bij mijn familie, vrienden en kinderen zitten?

    Uiteraard! Binnen de kleurvakken worden de rijen van voor naar achter gevuld op volgorde van aankomst. Kies als volwassenen voor hetzelfde kleurvak, kom tegelijkertijd aan bij het theater en wij begeleiden jullie met elkaar naar een plek in de zaal. Als je niet uit hetzelfde huishouden komt, plaatsen we een gezellig borrelplankje over de vrij te houden stoelen, waar je je drankje op kan zetten.

    Kindervoorstellingen

    Bij kindervoorstellingen geldt de regel dat kinderen t/m 12 jaar onderling en tot volwassenen geen 1,5 meter afstand hoeven te houden. Zij kunnen daarmee plaatsnemen op de normaal gesproken leeg te laten stoelen. Bij het bestellen van een kaartje bij kindervoorstellingen wordt dan ook onderscheid gemaakt in volwassenen- en kinderkaarten. De kaarten voor volwassenen zijn in de Grote Zaal onderverdeeld in vier kleurvakken. Kinderkaarten zijn hier niet aan gebonden. De kinderen kunnen hierdoor altijd bij de volwassenen zitten.

  • Ik heb kaarten voor een voorstelling maar ik heb verkoudheidsklachten. Wat gebeurt er nu?

    Allereerst: wat vervelend voor je! Hopelijk voel je je snel weer beter. Wij doen ons best het theater voor iedereen zo veilig mogelijk te houden. Daarom verzoeken wij onze bezoekers het te melden wanneer zij verkoudheidsklachten hebben voorafgaand aan of op de dag van de voorstelling. Dit kan per mail (info@stadsgehoorzaal.nl) of telefonisch (tijdens openingstijden of vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling) via 010 434 05 00.

    Wij zullen jouw kaarten, en wanneer gewenst die van jouw gezelschap, dan uiteraard kosteloos annuleren en je ontvangt de aanschafprijs terug op jouw rekening.

    Wij wensen je veel beterschap en zien je hopelijk snel weer in het theater!

  • Wat voor luchtafvoer heeft het theater?

    De lucht in ons theatergebouw wordt niet gerecirculeerd, wat betekent dat de lucht niet wordt hergebruikt. Vuile lucht wordt afgezogen en er komt enkel verse lucht weer naar binnen.

  • Hoe verzilver ik mijn tegoedbon?

    Wanneer je hebt gekozen een tegoedbon te ontvangen na de verplaatsing of annulering van de voorstelling waar je kaarten voor had ontvang je deze per mail.

    De tegoedbon is één jaar geldig en kan telefonisch en aan de deur worden verzilverd, maar ook via onze website. Wanneer je online kaarten koopt, klik je in stap 2 van het bestelproces (‘Betaling & Afleverwijze’) op de blauwe button ‘Gebruik tegoedbon Stadsgehoorzaal’ en vult de vouchercode in (deze is te vinden op de tegoedbon).

    Wanneer je aan de kassa of telefonisch reserveert, geef je aan dat je (deels) wilt betalen met de ontvangen tegoedbon. De medewerker heeft dan de Vouchercode nodig die op jouw tegoedbon staat. Deze vouchercode kunnen onze medewerkers ook opzoeken aan de hand van het ordernummer.

    De waarde van de tegoedbon wordt vervolgens verrekend met het totaalbedrag van jouw bestelling. Is het totaalbedrag van de boeking lager dan de waarde van jouw tegoedbon, dan blijft het restbedrag staan.

  • Hoe kan ik de Stadsgehoorzaal steunen?

    Deze vraag hebben we ontzettend veel gekregen. En dat doet ons ongelofelijk goed! Gelukkig komt er veel steun onze kant op in de vorm van donaties, het huren van de ruimtes én het aanbod om vrijwillig af en toe bij te springen door wat jongere mensen.

    Op deze pagina vind je alle vormen van steun op een rijtje. Maar, vooral lekker vaak komen en iedereen meenemen die je kent is al een enorme steun. Bekijk hier het volledige theaterprogramma.

  • Wat gebeurt er nu in de Stadsgehoorzaal?

    We denken in mogelijkheden!
    Er kan op dit moment veel niet, maar er kan ook veel wél. Het team is keihard aan het werk en het wemelt van ideeën om muziek, theater en evenementen te blijven brengen, al dan niet in nieuwe vormen. In de middag bijvoorbeeld. Een deel van het team houdt nauw contact met alle kaartkopers en met de artiesten. Het is een wederom een flinke puzzel, die met het hele land gelegd moet worden. We merken in de reacties van onze bezoekers veel begrip, dat geeft vertrouwen!

    Een andere groep collega’s is bezig met zoveel mogelijk onderhoud, er worden bergen aan werk verzet en we denken veel met elkaar na over de mogelijkheden. We zijn druk aan het rekenen op verschillende toekomstscenario’s, inmiddels hebben we goed in zicht wat de schade per week is. Die is groot. Na iedere persconferentie van de minister-president stellen we onze verschillende scenario’s bij. We moeten in stappen denken zodat we ons zo goed als mogelijk kunnen voorbereiden op de toekomst.

    Evenementen zoeken die geld opleveren, als steun voor het theaterprogramma
    We maken volop plannen voor projecten en evenementen die bij de stad en bij ons passen, binnen de mogelijkheden. Ook gaan we extra inzetten op de promotie van andere evenementen, zoals vergaderingen, familiegebeurtenissen, groepslessen, bijeenkomsten, congressen e.d. Dus mocht je, zodra de maatregelen weer soepeler worden, een ruimte zoeken om voor een groep iets te doen, neem dan contact met ons op via renske@stadsgehoorzaal.nl. Je helpt ons daar enorm mee!

    Ben je benieuwd hoe de Stadspodia (Stadsgehoorzaal en De Kroepoekfabriek) als organisatie omgaan met de maatregelen, lees dan hier ons uitgebreide verhaal. 

    Bekijk ook onderstaande video met een overzicht van wat wij allemaal gedaan hebben sinds maart 2020.

     

     

     

Kaartverkoop
  • Wat zijn de openingstijden van de kassa?

    Op dit moment is onze Theaterkassa (zowel voor bezoek aan de Schiedamseweg 51 als telefonisch via 010 434 05 00) bereikbaar op de volgende momenten:

    • Ma t/m vr tussen 9:00 en 17:30 uur
    • Zaterdag tussen 14:00 en 16:00 uur
  • Betaalmogelijkheden

    Via de website kun je betalen via iDEAL, Creditcard, Podium Cadeaukaart, Nationale Kunst- en Cultuurkaart en tegoed/waardebon van de Stadsgehoorzaal (klik voor deze laatste optie in het bestelproces op 'Gebruik waardebon' en vul de waardeboncode in om het bedrag op te halen). Het is helaas niet mogelijk om cadeau- en tegoedbonnen achteraf in een reeds voltooide (betaalde) bestelling te verrekenen.

    Bij problemen/vragen omtrent het online verzilveren van cadeau- en tegoedbonnen vragen wij je contact met ons op te nemen via info@stadsgehoorzaal.nl of 010-4340500. Wij helpen je graag!

    Aan onze theaterkassa kun je betalen via pin, Creditcard, Podium Cadeaukaart, Nationale Kunst & Cultuurkaart, VVV-bon, tegoed/waardebonnen van de Stadsgehoorzaal. Contant betalen is niet mogelijk in het gehele theater.

    Belangrijk: Wegens een aanpassing in de wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (WWFT) wordt bij het inleveren van cadeaubonnen een maximum van €50,00 gehanteerd. Indien het saldo op een cadeaukaart hoger is dan dit bedrag, kan dit over meerdere orders verdeeld worden.

    Dit limiet geldt niet voor onze eigen tegoedbonnen en de Podium Cadeaukaart.

  • Aflevermogelijkheden voor jouw theaterkaarten
    Digitaal kaartje

    In het bestelproces kun je ervoor kiezen jouw kaarten direct na betaling als e-tickets per mail te ontvangen. Je kunt de e-tickets vervolgens aan de deur op jouw smartphone tonen. Hier zijn geen verdere kosten aan verbonden. In verband met de duurzaamheid adviseren wij de tickets niet uit te printen.

    Aan de deur

    Aan het kopen van kaarten aan de theaterkassa zitten geen extra kosten verbonden. Je krijgt jouw kaarten direct mee.

    Kaarten reserveren

    Het is mogelijk een reservering te plaatsen en de theaterkaarten op een later moment tijdens openingstijden af te halen. Hiervoor worden € 3,00 administratiekosten per bestelling in rekening gebracht. Let op: reserveringen moeten 14 dagen voor aanvang van de voorstelling worden betaald anders vervalt de reservering.

    Per post

    In het bestelproces kun je ervoor kiezen de kaarten per post te ontvangen, hiervoor worden €5,00 verzendkosten per bestelling in rekening gebracht. De post verzendingen worden wekelijks uitgevoerd. Wij raden aan deze leveringoptie niet te gebruiken bij bestellingen op korte termijn voor de voorstellingsdatum.

  • Kan ik aangeschafte kaarten annuleren?

    Heb je kaarten gekocht, maar ben je onverwacht verhinderd? Tot 48 uur voor de voorstelling kunnen theaterkaarten bij de theaterkassa (telefonisch via 010 434 05 00, per mail via info@stadsgehoorzaal.nl of in het theater zelf) omgeruild worden voor een andere voorstelling of een tegoedbon (vergeet de kaarten niet mee te nemen). Voor beide opties worden € 3,50 annuleringskosten per kaart gerekend. Restitutie en achteraf inleveren van kaarten is niet mogelijk. De tegoedbon is geldig tot 1 jaar na uitgifte en kan zowel online, als aan de theaterkassa als betaalmiddel worden gebruikt.

  • Rolstoelplaatsen

    In zowel de Grote Zaal, als de Harmonie zijn rolstoelplaatsen beschikbaar, deze zijn enkel te gebruiken indien vooraf gereserveerd. Wegens de beperkte capaciteit (Grote Zaal: 6, Harmonie: 7) en technische redenen is het niet mogelijk om rolstoelplaatsen via internet te reserveren.

    Je kunt hiervoor langskomen bij de theaterkassa of contact opnemen via info@stadsgehoorzaal.nl en 010 434 05 00.

  • Nationaal Theaterweekend

    Volgend jaar vindt traditiegetrouw het Nationaal Theaterweekend plaats, waar je voor €10,00 (of minder) voorstellingen kan bezoeken of van de gratis foyer activiteiten kan genieten op vrijdag 28 t/m zondag 30 januari 2022.

    De voorstellingen die bij ons op het programma staan zijjn:

    Ga voor meer informatie naar www.nationaaltheaterweekend.nl

  • Wachtrij uitverkochte voorstellingen

    Wanneer een voorstelling uitverkocht is, kun je je online via de bestelpagina van deze voorstelling op de wachtlijst plaatsen. Zodra er kaarten beschikbaar komen, worden deze in chronologische volgorde aan de klanten op de wachtlijst toegewezen.

  • Geef theater cadeau!

    Een theaterkaartje is een perfect cadeau, voor welke gelegenheid dan ook. Leuk om te geven, nog leuker om te krijgen en bovendien binnen 5 minuten besteld. Je hoeft nooit met lege handen op een feestje aan te komen!

    Lastig kiezen met zo veel voorstellingen? Geef een cadeaubon (te verkrijgen voor elk gewenst bedrag) en laat de gelukkige ontvanger zelf een voorstelling kiezen! De cadeaubon is te bestellen via de theaterkassa of telefonisch via 010 434 05 00. Uw cadeaubon staat vervolgens voor u klaar bij de theaterkassa of is eventueel te versturen per post (á €5,00).

    Leuk extraatje: Wij kunnen de bon opmaken met vermelding van de aanbieder of ontvanger, voor een extra persoonlijk tintje.

  • Zaalplattegrond

    Bekijk snel wat voor jou de beste stoelen zijn! Beide zalen zijn zo opgebouwd dat er geen plekken zijn met slechte zichtlijnen.

    Plattegrond Grote Zaal

    Plattegrond Harmonie (Kleine Zaal)

  • Weet waar je koopt!

    Door te kopen bij het theater of de artiest zelf ben je verzekerd van veilige verkoop van de kaarten. Wij staan enkel garant voor kaarten die gereserveerd zijn via onze eigen kanalen of de Nationale Theaterkassa. Wij staan niet garant voor kaarten die je via andere kanalen hebt gekocht, zoals TopTicketShop. Deze kanalen verkopen kaarten doorgaans voor een hogere prijs dan de originele prijs.

    Meer informatie over veilige kaartverkoop kun je vinden op www.weetwaarjekoopt.nl 

Bereikbaarheid
  • Parkeren

    In de nabije omgeving van het theater zijn meerdere parkeerplaatsen te vinden, hier geldt betaald parkeren van maandag t/m zaterdag van 09:00 tot 19:00 uur. Betalen kan met munten en pinpas. Fietsen of lopen is natuurlijk altijd handiger. Aan de overkant van het theater staan fietsenrekken.

  • Openbaar vervoer

    Schuin tegenover het theater bevindt zich een bushalte (halte Stadsgehoorzaal), hier stoppen de bussen van Lijn 56 (Vlaardingen West – Holy-Noord v.v.) en Lijn 126 (Maassluis – Schiedam Centrum v.v.).

    Plan jouw reis door hier te klikken.

  • Mindervaliden

    Ben je mindervalide en wil je graag ons theater bezoeken? Neem via 010 434 05 00 of info@stadsgehoorzaal.nl contact met ons op zodat we de mogelijkheden (en rolstoelplaatsen) kunnen bespreken. Rolstoelplaatsen kunnen niet online gereserveerd worden.

    Slecht ter been

    De dichtstbijzijnde invalidenparkeerplaats bevindt zich op de Ida Maria de Raathstraat, recht tegenover het theater. De hoofdingang van het theater is te bereiken via de rolstoelhelling links van de trap.

    De benedenzaal van de Grote Zaal is tot en met rij 16 gelijkvloers met een lichte helling, de rolstoelplaatsen (van tevoren reserveren verplicht) bevinden zich op rij 14. Naast de rijen 17 t/m 22 bevinden zich traptreden. Langs de gehele wand van de zaal zijn armleuningen te vinden.

    De bovenfoyer van het theater is met de lift te bereiken, hier bevinden zich de zaalingangen voor de rijen 17 t/m 22 (let op: hiervoor moet je een paar trapjes af). Het balkon is enkel per trap bereikbaar, wij raden je aan geen balkonplekken te reserveren wanneer je slecht ter been bent.

    De tribune van de Harmonie is vanuit de zaal te bereiken via traptreden, hier bevinden zich handleuningen. De rolstoelplaatsen (rij 1) zijn bereikbaar via de zaalingangen op de begane grond.

    Slechthorenden

    Bij alle voorstellingen in zowel de Harmonie, als de Grote zaal is een ringleiding verkrijgbaar bij de garderobe van het theater. De ringleiding biedt extra geluidsondersteuning voor mensen met een gehoorapparaat. 

    Blindengeleidehonden en hulphonden

    Blindengeleidehonden en/of hulphonden zijn welkom in het theater. 

Veelgestelde vragen
  • Wat is de Stadsgehoorzaal?

    De Stadsgehoorzaal is het theater van Vlaardingen, een podium voor én door de stad. Een levendig stadspodium met professionele voorstellingen én veel ruimte voor lokale initiatieven en evenementen. We zien het als een belangrijke taak om de creatieve kracht en behoeftes van de stad een plek te geven in het theater. Of dat nu als theaterbezoeker, als artiest of als organisator is. De ideeën en wensen helpen vormgeven, zowel praktisch, inhoudelijk als financieel is een doelstelling waar wij naar streven. Het prachtige gebouw en een gedreven team staat klaar voor de stad!

  • Kan ik aangeschafte kaarten annuleren?

    Heb je kaarten gekocht, maar ben je onverwacht verhinderd? Tot 48 uur voor de voorstelling kunnen theaterkaarten bij de theaterkassa (telefonisch via 010 434 05 00, per mail via info@stadsgehoorzaal.nl of in het theater zelf) omgeruild worden voor een andere voorstelling of een tegoedbon (vergeet de kaarten niet mee te nemen). Voor beide opties worden € 3,50 annuleringskosten per kaart gerekend. Restitutie en achteraf inleveren van kaarten is niet mogelijk. De tegoedbon is geldig tot 1 jaar na uitgifte en kan zowel online, als aan de theaterkassa als betaalmiddel worden gebruikt.

  • Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    De Stadsgehoorzaal neemt jouw privacy serieus en behandelt jouw persoonsgegevens met uiterste zorgvuldigheid. In onze privacyverklaring lees je welke gegevens wij verwerken, hoe wij met de gegevens omgaan en wat jouw rechten zijn in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Mocht je vragen hebben rondom ons gegevensgebruik dan kun je contact opnemen via info@stadsgehoorzaal.nl 

  • Ik ben te laat, kan ik de zaal nog in?

    Mocht je te laat in het theater arriveren, dan wordt er een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden wanneer het voor zo min mogelijk verstoring zorgt voor het publiek en de artiest. Het is hierdoor mogelijk dat je niet op jouw gereserveerde plek in de zaal komt te zitten.

    Het kan voorkomen dat laatkomers moeten wachten tot de pauze, of (indien er geen pauze is) helemaal geen toegang meer krijgen. Wij volgen hierin te allen tijde de wens van de uitvoerende artiest.

  • Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de garderobe?

    Het gebruik van de garderobe is gratis. Tijdens de voorstelling sluiten wij het gordijn en blijft er altijd een personeelslid in het zicht van de garderobe.

    De Stadsgehoorzaal is niet aansprakelijk in het geval van verlies of diefstal door het gebruik van de garderobe.

  • Mag ik beeld- en/of geluidsopnames maken tijdens de voorstelling?

    In het theater is het maken van beeld- en/of geluidsopnames verboden. Het gebruik van een mobiele telefoon is niet alleen storend voor de artiesten, maar ook voor de andere bezoekers. Tevens kunnen mobiele telefoons storingen veroorzaken op de geluidsapparatuur. Wij vragen je dan ook jouw mobiele telefoon (inclusief de trilfunctie) uit  te schakelen. Mocht het maken van beeld- en/of geluidsopnames opgemerkt worden door een medewerker dan kan deze je vragen de zaal te verlaten.

  • Mag mijn kind bij mij op schoot?

    Natuurlijk ben je vrij om jouw kind tijdens de voorstelling op schoot te nemen. In verband met de veiligheidsvoorschriften van de brandweer, dien je echter wel een toegangsbewijs voor jouw kind te hebben.

    Als jouw kind op een eigen stoel zit hoeft er niks van het spektakel op het toneel gemist te worden door de aanwezige stoelverhogers. Deze vind je bij de ingangen van de theaterzaal. Wanneer je al in de zaal zit kun je altijd een publieksbegeleider aanspreken, wij brengen je er graag eentje!

    Het gebruik van deze stoelverhogers is gratis.

  • Ik hoor dat jullie het makkelijk willen maken voor alleenstaanden om met een groepje naar het theater te gaan? Hoe werkt dat precies?

    Leuke vraag! Wij noemen dit groepje de StadsVrienden en iedereen is welkom om bij de groep te komen! Dit jaar worden er een paar gratis koffiemomentjes georganiseerd, waar de StadsVrienden elkaar kunnen ontmoeten en waar ambassadeurs een aantal leuke voorstelling uit ons programma uitlichten. Ter plekke wordt afgesproken wie waar naartoe wilt en kunnen er direct kaarten besteld worden aan de theaterkassa.

    Op de dag van de voorstelling worden de StadsVrienden gezamenlijk welkom geheten met een drankje en betreden ze met zijn allen de theaterzaal om te genieten van de voorstelling.

    Klik hier voor meer informatie over het project, de kofiiemomentjes en de mogelijkheid om StadsVriend te worden.

  • Kan ik bijdragen aan de toekomst van de Stadsgehoorzaal?

    Dat kan zeker! Onze Stadskas biedt voor iedereen met een ambitieus, innovatief of bijzonder idee voor de Stadsgehoorzaal de mogelijkheid deze in te dienen en wellicht te realiseren! Iedere donatie die we ontvangen komt ten goede van de Stadskas. Klik hier voor meer informatie. 

    Daarnaast kun je ook een éénmalige donatie doen aan het theater door hier te klikken.

    Wil jij of jouw bedrijf de Stadsgehoorzaal structureel steunen? Word dan lid van de Club van 200, de leukste club van Vlaardingen. De 200 clubleden doneren jaarlijks €200,00 aan de Stadskas, in ruil voor een aantal voordelen. Klik hier voor meer informatie.

  • Wat is de capaciteit van de Stadsgehoorzaal?

    De Stadsgehoorzaal is geschikt voor groepen van 2 tot 1000 personen. De Grote Zaal biedt plaats aan 650 personen (1,5 meter opzet: 150 personen), de Harmonie heeft 155 plaatsen (1,5 meter opzet: 40 personen). Daarnaast zijn er ook kleinere ruimtes met verschillende capaciteit, die te gebruiken zijn voor vergaderingen, repetities of evenementen.

    Klik hier voor meer informatie over de ruimtes en mogelijkheden of neem direct contact op met Renske Verbeek via 010 434 03 99 of renske@stadsgehoorzaal.nl.

  • Met wie werken jullie samen?

    De Stadsgehoorzaal zet zich in voor meer, nieuw en beter cultuuraanbod in Vlaardingen door goed, hard en slim samen te werken! Wij omarmen dit motto gezamenlijk met de culturele instellingen van Vlaardingen: De Kroepoekfabriek, KADE40, Zomerterras & Museum Vlaardingen. Daarnaast staan we altijd open om met andere organisaties in gesprek of een verbinding aan te gaan.

    Zo werken wij bijvoorbeeld regelmatig samen met Stickerwinkel voor bijzondere communicatievormen. Onder andere de diverse grote stickers op onze ramen en in het pand zijn door hen geproduceerd. Op deze manier komt ons publiek op een bijzondere manier in contact met ons theaterprogramma.

    Wilt u de mogelijkheden tot samenwerking nagaan? Neem dan contact op via info@stadsgehoorzaal.nl of 010 434 05 00.

  • Ik heb interesse in het vrijwilligerswerk. Hoe werkt dit?

    Wat leuk, wij staan met open armen voor je klaar! Je kunt op ieder moment bij de Stadscrew komen, maar we organiseren ook iedere derde donderdag van de maand een info-uurtje waarin we alle geïnteresseerde mensen bijpraten. Meld je aan voor het info-uurtje door een mail te sturen naar publiciteit@stadsgehoorzaal.nl, maar spontaan binnenlopen is absoluut geen probleem. De theaterdeuren staan voor je open! Klik hier voor meer informatie!