bezoek

Corona FAQ

Op deze pagina vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen over uw theaterbezoek gedurende de coronavirus periode. Heeft u een vraag die niet hier beantwoord wordt? Stel deze dan aan ons via de mail (info@stadsgehoorzaal.nl) of telefonisch via 010 434 05 00. Wij helpen u graag!

  • Hoe werkt mijn bezoek aan de Grote Zaal?

    In de Grote Zaal kunnen volledig coronaproof voorstellingen gegeven voor 150 theaterbezoekers. De zaal is onderverdeeld in vier kleurvakken (Rood en Paars in de benedenzaal, Geel onder het balkon en Blauw op het balkon), met ieder een eigen ingang van het theatergebouw. Ook de kaartverkoop is opgedeeld in deze vakken. Binnen de vakken is het niet mogelijk om een stoel te reserveren.

    Ontvangst

    U koopt een kaartje voor een bepaald vak in de zaal. Afhankelijk van de kleur van het vak heten wij u graag welkom bij de volgende ingangen:

    Ingang Rood

    • We ontvangen u bij de ingang aan de Emmastraat, aan de kant van de parkeerplaats, naast het Fonds Schiedam-Vlaardingen, op de hoek van het gebouw. Hier markeren wij uw aanwezigheid op de gastenlijst en stellen wij desinfectiegel en mondkapjes ter beschikking. Het mondkapje dient gedragen te worden totdat u op uw stoel zit.
    • U kunt (indien de horecafunctie uitgevoerd mag worden) uw drankjes bestellen bij de bar in de Beneden Foyer en met uw jas en drankjes de theaterzaal in. In de zaal wijzen onze publieksbegeleiders u precieze plaatsen aan. U kunt uw drankjes kwijt op de borreplankjes die over de stoelen heen liggen.

    Ingang Paars

    • We ontvangen u bij de ingang aan de Schiedamseweg ter hoogte van de bushalte, op de hoek van het gebouw. Hier markeren wij uw aanwezigheid op de gastenlijst en stellen wij desinfectiegel en mondkapjes ter beschikking. Het mondkapje dient gedragen te worden totdat u op uw stoel zit.
    • U kunt (indien de horecafunctie uitgevoerd mag worden) uw drankjes bestellen bij de bar in de Beneden Foyer en met uw jas en drankjes de theaterzaal in. In de zaal wijzen onze publieksbegeleiders u precieze plaatsen aan. U kunt uw drankjes kwijt op de borreplankjes die over de stoelen heen liggen.

    Ingang Geel & Blauw

    • We ontvangen u bij de hoofdingang aan de Schiedamseweg 51. Hier markeren wij uw aanwezigheid op de gastenlijst en stellen wij desinfectiegel en mondkapjes ter beschikking. Het mondkapje dient gedragen te worden totdat u op uw stoel zit.
    • U kunt (indien de horecafunctie uitgevoerd mag worden) uw drankjes bestellen bij de bar in de Boven Foyer en met uw jas en drankjes de theaterzaal in. In de zaal wijzen onze publieksbegeleiders u precieze plaatsen aan. U kunt uw drankjes kwijt op de borreplankjes die over de stoelen heen liggen.
    In de zaal

    Bij aankomst in de zaal wordt u door één van onze publieksbgeleiders naar uw plaats gebracht. Zodra u op uw stoel zit verzoeken wij u de zaal tot het einde van de voorstelling niet meer te verlaten. Maak zoveel mogelijk thuis gebruik van het toilet of voordat u de zaal betreedt. Na de voorstelling vragen wij u te blijven zitten tot onze publieksbegeleiders aangeeft dat u de zaal kunt verlaten. Zodra de zaal leeg is desinfecteren wij alle contactoppervlakken zoals stoelen, tafels en deurklinken voor gebruik door de volgende bezoekers.

  • Hoe werkt mijn bezoek aan de Harmonie (kleine zaal)?

    De Harmonie is, met de rijke historie van meer dan 200 jaar, een unieke plek om in kleine setting een voorstelling bij te wonen. De zaal is ingericht in café opstelling met losse zitjes en tafeltjes. Zo wordt het theaterbezoek intiemer en knusser dan ooit!

    Ontvangst

    Wanneer u naar een voorstelling gaat in de Harmonie heten wij u welkom bij de hoofdentree van het theater. Hier markeren wij uw aanwezigheid op de gastenlijst en stellen wij u een paar gezondheisvragen. Ook stellen wij hier desinfectiegel en mondkapjes voor u ter beschikking. Het mondkapje dient gedragen te worden totdat u op uw stoel zit.

    In verband met de hygiëne is de garderobe gesloten. U kunt uw jas mee de zaal in nemen. Op uw weg naar de Harmonie loopt u door het Theater Café. Hier kunt u (mits het uitvoeren van de horecafunctie is toegestaan) één of meerdere drankjes of een fles wijn bestellen om mee de zaal in te nemen. Naast uw stoel staat een tafeltje waar u uw drankje op kunt plaatsen.

    In de zaal

    Bij aankomst in de zaal wordt u door één van onze publieksbgeleiders naar uw plaats gebracht. Zodra u op uw stoel zit verzoeken wij u de zaal tot het einde van de voorstelling niet meer te verlaten. Maak zoveel mogelijk thuis gebruik van het toilet of voordat u de zaal betreedt. Na de voorstelling vragen wij u te blijven zitten tot onze publieksbegeleiders aangeeft dat u de zaal kunt verlaten. Zodra de zaal leeg is desinfecteren wij alle contactoppervlakken zoals stoelen, tafels en deurklinken voor gebruik door de volgende bezoekers.

     

     

  • Ik heb kaarten voor een voorstelling maar ik heb verkoudheidsklachten. Wat gebeurt er nu?
    Allereerst: wat vervelend voor u! Hopelijk voelt u zich snel weer beter.

    Wij doen ons best het theater voor iedereen zo veilig mogelijk te houden. Daarom verzoeken wij onze bezoekers het te melden wanneer zij verkoudheidsklachten hebben voorafgaand aan of op de dag van de voorstelling. Dit kan per mail (info@stadsgehoorzaal.nl) of telefonisch (tijdens openingstijden of vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling) via 010 434 05 00.

    Wij zullen uw kaarten, en wanneer gewenst die van uw gezelschap, dan uiteraard kosteloos annuleren en u ontvangt de aanschafprijs terug op uw rekening.

    Wij wensen u veel beterschap en zien u hopelijk snel weer in het theater!

  • Wat gebeurt er met mijn kaarten als de maatregelen verscherpen?

    Bij mogelijke wijzigingen lichten wij de kaarthouders zo snel mogelijk per mail in. U krijgt bij annulering altijd uw geld terug. Op deze pagina houden wij de huidige status bij voor de aankomende voorstellingen.

    Op dit moment is ons theaterprogramma ingericht op 150 bezoekers per voorstelling (de 1,5 meter capaciteit van onze Grote Zaal). Mochten de maatregelen onverhoopt verscherpen en het maximumaantal theaterbezoekers verder beperkt worden onderzoeken wij direct wat de mogelijkheden per voorstelling zijn.

    Wanneer het huidige aantal verkochte kaarten zich nog onder het toegestane aantal bezoekers bevindt doen wij ons best de voorstelling door te laten gaan. Wanneer er al meer kaarten zijn verkocht dan door de verscherpingen toegestaan proberen wij de voorstelling te verplaatsen naar een nieuwe datum of (wanneer nog niet het geval) het publiek over twee speeltijden te verdelen.

    Wanneer er een wijziging plaatsvindt bij een voorstelling lichten wij zo snel mogelijk de kaarthouders per mail in over de afhandeling van hun kaarten. Houd daarom goed uw mailbox in de gaten. Controleer ook regelmatig de ongewenste items map. Onze mails komen hier helaas vaak in terecht.

    Bij verplaatsingen behoudt iedereen automatisch de kaarten voor de nieuwe datum. Wanneer een voorstelling geannuleerd wordt of bij een verplaatsing de nieuwe datum niet schikt krijgt u altijd de volledige aanschafwaarde van de kaarten terug. Wij doen ons best de terugbetalingen zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 weken na het communiceren over de annulering uit te voeren.

    Mocht u liever een tegoedbon willen ontvangen, uw kaarten om willen zetten naar een andere voorstelling uit ons programma of (een gedeelte) van de aanschafwaarde om willen zetten in een donatie aan de Stadsgehoorzaal kunt u dit uiteraard altijd aan ons doorgeven.

  • Lukt het goed om in de Stadsgehoorzaal de 1,5 meter afstand te bewaren?

    Jazeker, en hoe! Na de eerste golf is ons team (digitaal) bij elkaar gekomen om een Corona-proof theaterprotocol op te stellen voor verschillende scenario's.

    De Harmonie (kleine zaal) is door de rijke historie een zeer sfeervolle zaal waar in café-opstelling voorstellingen voor 30 theaterbezoekers plaats kunnen vinden. Ook kan hier veilig vergaderd worden. Neem contact met ons op over de mogelijkheden hiervoor.

    De Grote Zaal is sfeervol ingericht in vier kleurvakken met borrelplankjes over de vrij te laten stoelen voor voorstellingen tot 150 theaterbezoekers. Bij de ontvangst in het theater wordt effectief gebruikgemaakt van de verschillende in en uitgangen van het pand, om zo de publieksstromen naar de kleurvakken te reguleren.

    De reactie van het publiek bij de eerste voorstellingen en van huurders van onze ruimtes waren overweldigend. Er werd vol lof gesproken over hoe de Stadsgehoorzaal het theater veilig maar toch gezellig heeft kunnen maken.

    Wie geïnteresseerd is kan ons volledige protocol hier lezen.

    Bent u benieuwd hoe de Stadspodia (Stadsgehoorzaal en De Kroepoekfabriek) als organisatie omgaan met de maatregelen, lees dan hier ons verhaal.

  • Hoe verzilver ik mijn tegoedbon?

    Wanneer u heeft gekozen een tegoedbon te ontvangen na de verplaatsing of annulering van de voorstelling waar u kaarten voor had ontvangt u deze per mail.

    De tegoedbon is één jaar geldig en kan telefonisch en aan de deur worden verzilverd, maar ook via onze website. Wanneer u online kaarten koopt, klikt u in stap 2 van het bestelproces (‘Betaling & Afleverwijze’) op de blauwe button ‘Gebruik tegoedbon Stadsgehoorzaal’ en vult de vouchercode in (deze is te vinden op de tegoedbon).

    Wanneer u aan de kassa of telefonisch reserveert, geeft u aan dat u (deels) wilt betalen met de ontvangen tegoedbon. De medewerker heeft dan de Vouchercode nodig die op uw tegoedbon staat. Deze vouchercode kunnen onze medewerkers ook opzoeken aan de hand van het ordernummer.

    De waarde van de tegoedbon wordt vervolgens verrekend met het totaalbedrag van uw bestelling. Is het totaalbedrag van de boeking lager dan de waarde van uw tegoedbon, dan blijft het restbedrag staan.

  • Hoe kan ik de Stadsgehoorzaal steunen?

    Deze vraag hebben we ontzettend veel gekregen. En dat doet ons ongelofelijk goed! Gelukkig komt er veel steun onze kant op in de vorm van donaties, het huren van de ruimtes én het aanbod om vrijwillig af en toe bij te springen door wat jongere mensen.

    Op deze pagina vindt u alle vormen van steun op een rijtje. Maar, vooral lekker vaak komen en iedereen meenemen die je kent is al een enorme steun. Bekijk hier het volledige theaterprogramma.

  • Wat gebeurt er nu in de Stadsgehoorzaal?

    We denken in mogelijkheden!
    Er kan op dit moment veel niet, maar er kan ook veel wél. Het team is keihard aan het werk en het wemelt van ideeën om muziek, theater en evenementen te blijven brengen, al dan niet in nieuwe vormen. Een deel van het team houdt nauw contact met u als publiek en met de artiesten. Het is een enorme puzzel, die met het hele land gelegd moet worden. We merken in uw reacties veel begrip, dat geeft vertrouwen!

    Een andere groep collega’s is bezig met zoveel mogelijk onderhoud, er worden bergen aan werk verzet en we denken veel met elkaar na over de mogelijkheden. We zijn druk aan het rekenen op verschillende toekomstscenario’s, inmiddels hebben we goed in zicht wat de schade per week is. Die is groot. Na iedere persconferentie van de minister-president stellen we onze verschillende scenario’s bij. We moeten in stappen denken zodat we ons zo goed als mogelijk kunnen voorbereiden op de toekomst.

    Evenementen zoeken die geld opleveren, als steun voor het theaterprogramma
    We maken volop plannen voor projecten en evenementen die bij de stad en bij ons passen, binnen de mogelijkheden. Ook gaan we extra inzetten op de promotie van andere evenementen, zoals vergaderingen, familiegebeurtenissen, groepslessen, bijeenkomsten, congressen e.d. Dus mocht u, zodra de maatregelen soepeler worden, een ruimte zoeken om voor een groep iets te doen, neem dan alstublieft contact met ons op via renske@stadsgehoorzaal.nl. U helpt ons daar enorm mee!

    Bent u benieuwd hoe de Stadspodia (Stadsgehoorzaal en De Kroepoekfabriek) als organisatie omgaan met de maatregelen, lees dan hier ons uitgebreide verhaal. 

    Bekijk ook onderstaande video met een overzicht van wat wij allemaal gedaan hebben sinds maart 2020.

     

     

     

  • Wat voor luchtafvoer heeft het theater?

    De lucht in ons theatergebouw wordt niet gerecirculeerd, wat betekent dat de lucht niet wordt hergebruikt. Vuile lucht wordt afgezogen en er komt enkel verse lucht weer naar binnen.

Kaartverkoop
  • Wat zijn de openingstijden van de kassa?

    De theaterkassa is tot en met 15 maart enkel telefonisch bereikbaar via 010 434 05 00 op de volgende momenten: 

    • Maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:30 uur

    Ook kunt u per mail contact opnemen via info@stadsgehoorzaal.nl 

  • Betaalmogelijkheden

    Via de website kunt u betalen via iDEAL, Creditcard, Podium Cadeaukaart, Nationale Kunst- en Cultuurkaart en tegoed/waardebon van de Stadsgehoorzaal (klik voor deze laatste optie in het bestelproces op 'Gebruik waardebon' en vul de waardeboncode in om het bedrag op te halen). Het is helaas niet mogelijk om cadeau- en tegoedbonnen achteraf in een reeds voltooide (betaalde) bestelling te verrekenen.

    Bij problemen/vragen omtrent het online verzilveren van cadeau- en tegoedbonnen vragen wij u contact met ons op te nemen via info@stadsgehoorzaal.nl of 010-4340500. Wij helpen u graag!

    Aan onze theaterkassa kunt u betalen via pin, Creditcard, Podium Cadeaukaart, Nationale Kunst & Cultuurkaart, VVV-bon, tegoed/waardebonnen van de Stadsgehoorzaal. Contant betalen is niet mogelijk in het gehele theater.

    Belangrijk: Wegens een aanpassing in de wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (WWFT) wordt bij het inleveren van cadeaubonnen een maximum van €50,00 gehanteerd. Indien het saldo op een cadeaukaart hoger is dan dit bedrag, kan dit over meerdere orders verdeeld worden.

    Dit limiet geldt niet voor onze eigen tegoedbonnen en de Podium Cadeaukaart.

  • Aflevermogelijkheden voor uw theaterkaarten
    Digitaal kaartje

    In het bestelproces kunt u ervoor kiezen uw kaarten direct na betaling als e-tickets per mail te ontvangen. U kunt de e-tickets vervolgens aan de deur op uw smartphone tonen. Hier zijn geen verdere kosten aan verbonden. In verband met de duurzaamheid adviseren wij de tickets niet uit te printen.

    Aan de deur

    Aan het kopen van kaarten aan de theaterkassa zitten geen extra kosten verbonden. U krijgt uw kaarten direct mee.

    Kaarten reserveren

    Het is mogelijk een reservering te plaatsen en de theaterkaarten op een later moment tijdens openingstijden af te halen. Hiervoor worden €3,00 administratiekosten per bestelling in rekening gebracht. Let op: reserveringen moeten 14 dagen voor aanvang van de voorstelling worden betaald anders vervalt de reservering.

    Per post

    In het bestelproces kunt u ervoor kiezen de kaarten per post te ontvangen, hiervoor worden €5,00 verzendkosten per bestelling in rekening gebracht. De post verzendingen worden wekelijks uitgevoerd. Wij raden aan deze leveringoptie niet te gebruiken bij bestellingen op korte termijn voor de voorstellingsdatum.

  • Kaarten annuleren

    Heeft u kaarten gekocht, maar bent u onverwacht verhinderd? Tot 48 uur voor de voorstelling kunnen theaterkaarten bij de theaterkassa (telefonisch via 010 434 05 00, per mail via info@stadsgehoorzaal.nl of in het theater zelf) omgeruild worden voor een andere voorstelling of een tegoedbon (vergeet de kaarten niet mee te nemen). Voor beide opties worden € 3,50 annuleringskosten per kaart gerekend. 

    U krijgt een tegoedbon voor het bedrag van de kaarten die worden geruild (minus € 3,50 annuleringskosten per kaart) of u kunt voor dit bedrag (minus de annuleringskosten) direct andere theaterkaarten uitzoeken (eventueel met bijbetaling) uit onze eigen programmering. Restitutie en achteraf inleveren van kaarten is niet mogelijk. De tegoedbon is geldig tot 1 jaar na uitgifte en kan zowel online, als aan de theaterkassa als betaalmiddel worden gebruikt.

  • Rolstoelplaatsen

    In zowel de Grote Zaal, als de Harmonie zijn rolstoelplaatsen beschikbaar, deze zijn enkel te gebruiken indien vooraf gereserveerd. Wegens de beperkte capaciteit (Grote Zaal: 6, Harmonie: 7) en technische redenen is het niet mogelijk om rolstoelplaatsen via internet te reserveren.

    U kunt hiervoor langskomen bij de theaterkassa of contact opnemen via info@stadsgehoorzaal.nl en 010 434 05 00.

  • Nationaal Theaterweekend

    Volgend jaar vindt traditiegetrouw het Nationaal Theaterweekend plaats, waar je voor €10,00 (of minder) voorstellingen kan bezoeken of van de gratis foyer activiteiten kan genieten op vrijdag 28 t/m zondag 30 januari 2022.

    Ga voor meer informatie naar www.nationaaltheaterweekend.nl

  • Wachtrij uitverkochte voorstellingen

    Wanneer een voorstelling uitverkocht is, kunt u zich online via de bestelpagina van deze voorstelling op de wachtlijst plaatsen. Zodra er kaarten beschikbaar komen, worden deze in chronologische volgorde aan de klanten op de wachtlijst toegewezen.

  • Geef theater cadeau!

    Een theaterkaartje is een perfect cadeau, voor welke gelegenheid dan ook. Leuk om te geven, nog leuker om te krijgen en bovendien binnen 5 minuten besteld. U hoeft nooit met lege handen op een feestje aan te komen!

    Lastig kiezen met zo veel voorstellingen? Geef een cadeaubon (te verkrijgen voor elk gewenst bedrag) en laat de gelukkige ontvanger zelf een voorstelling kiezen! De cadeaubon is te bestellen via de theaterkassa of telefonisch via 010 434 05 00. Uw cadeaubon staat vervolgens voor u klaar bij de theaterkassa of is eventueel te versturen per post (á €5,00).

    Leuk extraatje: Wij kunnen de bon opmaken met vermelding van de aanbieder of ontvanger, voor een extra persoonlijk tintje.

  • Zaalplattegrond

    Bekijk snel wat voor u de beste stoelen zijn! Beide zalen zijn zo opgebouwd dat er geen plekken zijn met slechte zichtlijnen.

    *Let op: In verband met het coronavirus worden al onze voorstellingen op dit moment verkocht zonder stoelreservering. De Harmonie en de vier vakken in de Grote Zaal worden van voor naar achter gevuld op basis van aakomst in het theater.*

    Plattegrond Grote Zaal

    De huidige verdeling van de Grote Zaal is als volgt:

    • Vak paars (links) en rood (rechts): rij 0 t/m 15
    • Vak geel: rij 16 t/m 21
    • Vak blauw: balkon rij 1 t/m 6

     

    Plattegrond Harmonie (Kleine Zaal)

  • Weet waar u koopt!

    Door te kopen bij het theater of de artiest zelf bent u verzekerd van veilige verkoop van de kaarten. Wij staan enkel garant voor kaarten die gereserveerd zijn via onze eigen kanalen of de Nationale Theaterkassa. Wij staan niet garant voor kaarten die u via andere kanalen heeft gereserveerd zoals TopTicketShop. Deze kanalen verkopen kaarten doorgaans voor een hogere prijs dan de originele prijs.

    Meer informatie over veilige kaartverkoop kunt vinden op www.weetwaarjekoopt.nl 

Bereikbaarheid
  • Parkeren

    In de nabije omgeving van het theater zijn meerdere parkeerplaatsen te vinden, hier geldt betaald parkeren van maandag t/m zaterdag van 09:00 tot 19:00 uur. Betalen kan met munten en pinpas. Fietsen of lopen is natuurlijk altijd handiger. Aan de overkant van het theater staan fietsenrekken.

  • Openbaar vervoer

    Schuin tegenover het theater bevindt zich een bushalte (halte Stadsgehoorzaal), hier stoppen de bussen van Lijn 56 (Vlaardingen West – Holy-Noord v.v.) en Lijn 126 (Maassluis – Schiedam Centrum v.v.).

    Plan uw reis door hier te klikken.

  • Mindervaliden

    Bent u mindervalide en wilt u graag ons theater bezoeken? Neem via 010 434 05 00 of info@stadsgehoorzaal.nl contact met ons op zodat we de mogelijkheden (en rolstoelplaatsen) kunnen bespreken. Rolstoelplaatsen kunnen niet online gereserveerd worden.

    Slecht ter been

    De dichtstbijzijnde invalidenparkeerplaats bevindt zich op de Ida Maria de Raathstraat, recht tegenover het theater. De hoofdingang van het theater is te bereiken via de rolstoelhelling links van de trap.

    De benedenzaal van de Grote Zaal is tot en met rij 16 gelijkvloers met een lichte helling, de rolstoelplaatsen (van tevoren reserveren verplicht) bevinden zich op rij 14. Naast de rijen 17 t/m 22 bevinden zich traptreden. Langs de gehele wand van de zaal zijn armleuningen te vinden.

    De bovenfoyer van het theater is met de lift te bereiken, hier bevinden zich de zaalingangen voor de rijen 17 t/m 22 (let op: hiervoor moet u een paar trapjes af). Het balkon is enkel per trap bereikbaar, wij raden u aan geen balkonplekken te reserveren wanneer u slecht ter been bent.

    De tribune van de Harmonie is vanuit de zaal te bereiken via traptreden, hier bevinden zich handleuningen. De rolstoelplaatsen (rij 1) zijn bereikbaar via de zaalingangen op de begane grond.

    Slechthorenden

    Bij alle voorstellingen in zowel de Harmonie, als de Grote zaal is een ringleiding verkrijgbaar bij de garderobe van het theater. De ringleiding biedt extra geluidsondersteuning voor mensen met een gehoorapparaat. 

    Blindengeleidehonden en hulphonden

    Blindengeleidehonden en/of hulphonden zijn welkom in het theater. 

Veelgestelde vragen
  • Wat is de Stadsgehoorzaal?

    De Stadsgehoorzaal is het theater van Vlaardingen, een podium voor én door de stad. Een levendig stadspodium met professionele voorstellingen én veel ruimte voor lokale initiatieven en evenementen. We zien het als een belangrijke taak om de creatieve kracht en behoeftes van de stad een plek te geven in het theater. Of dat nu als theaterbezoeker, als artiest of als organisator is. De ideeën en wensen helpen vormgeven, zowel praktisch, inhoudelijk als financieel is een doelstelling waar wij naar streven. Het prachtige gebouw en een gedreven team staat klaar voor de stad!

  • Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    De Stadsgehoorzaal neemt uw privacy serieus en behandelt uw persoonsgegevens met uiterste zorgvuldigheid. In onze privacyverklaring leest u welke gegevens wij verwerken, hoe wij met de gegevens omgaan en wat uw rechten zijn in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Mocht u vragen hebben rondom ons gegevensgebruik kunt u contact opnemen via info@stadsgehoorzaal.nl 

  • Ik ben te laat, kan ik de zaal nog in?

    Mocht u te laat in het theater arriveren, dan wordt er een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden wanneer het voor zo min mogelijk verstoring zorgt voor het publiek en de artiest. Het is hierdoor mogelijk dat u niet op uw gereserveerde plek in de zaal komt te zitten.

    Het kan voorkomen dat laatkomers moeten wachten tot de pauze, of (indien er geen pauze is) helemaal geen toegang meer krijgen. Wij volgen hierin te allen tijde de wens van de uitvoerende artiest.

  • Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de garderobe?

    *In verband met het coronavirus is de garderobe niet in gebruik. U kunt uw jas mee de zaal in nemen.* 

    Het gebruik van de garderobe is gratis. Tijdens de voorstelling blijft er altijd een personeelslid in het zicht van de garderobe.

    De Stadsgehoorzaal is niet aansprakelijk in het geval van verlies of diefstal door het gebruik van de garderobe.

  • Mag mijn kind bij mij op schoot?

    Natuurlijk bent u vrij om uw kind tijdens de voorstelling op schoot te nemen. In verband met de veiligheidsvoorschriften van de brandweer, dient u echter wel een toegangsbewijs voor uw kind te hebben.

    Als uw kind op een eigen stoel zit hoeft er niks van het spektakel op het toneel gemist te worden door de aanwezige stoelverhogers. Deze vindt u bij de ingangen van de theaterzaal. Wanneer u al in de zaal zit kunt u altijd een publieksbegeleider aanspreken, wij brengen u er graag eentje!

    Het gebruik van deze stoelverhogers is gratis.

  • Ik hoor dat jullie het makkelijk willen maken voor alleenstaanden om met een groepje naar het theater te gaan? Hoe werkt dat precies?

    Leuke vraag! Wij noemen dit groepje de StadsVrienden en iedereen is welkom om bij de groep te komen! Dit jaar worden er een paar gratis koffiemomentjes georganiseerd, waar de StadsVrienden elkaar kunnen ontmoeten en waar ambassadeurs een aantal leuke voorstelling uit ons programma uitlichten. Ter plekke wordt afgesproken wie waar naartoe wilt en kunnen er direct kaarten besteld worden aan de theaterkassa.

    Op de dag van de voorstelling worden de StadsVrienden gezamenlijk welkom geheten met een drankje en betreden ze met zijn allen de theaterzaal om te genieten van de voorstelling.

    Klik hier voor meer informatie over het project, de kofiiemomentjes en de mogelijkheid om StadsVriend te worden.

  • Kan ik bijdragen aan de toekomst van de Stadsgehoorzaal?

    Dat kan zeker! Onze Stadskas biedt voor iedereen met een ambitieus, innovatief of bijzonder idee voor de Stadsgehoorzaal de mogelijkheid deze in te dienen en wellicht te realiseren! Iedere donatie die we ontvangen komt ten goede van de Stadskas. Klik hier voor meer informatie. 

    Daarnaast kunt u ook een éénmalige donatie doen aan het theater door hier te klikken.

    Wilt u of uw bedrijf de Stadsgehoorzaal structureel steunen? Word dan lid van de Club van 200, de leukste club van Vlaardingen. De 200 clubleden doneren jaarlijks €200,00 aan de Stadskas, in ruil voor een aantal voordelen. Klik hier voor meer informatie.

  • Wat is de capaciteit van de Stadsgehoorzaal?

    De Stadsgehoorzaal is geschikt voor groepen van 2 tot 1000 personen. De Grote Zaal biedt plaats aan 650 personen (1,5 meter opzet: 150 personen), de Harmonie heeft 155 plaatsen (1,5 meter opzet: 40 personen). Daarnaast zijn er ook kleinere ruimtes met verschillende capaciteit, die te gebruiken zijn voor vergaderingen, repetities of evenementen.

    Klik hier voor meer informatie over de ruimtes en mogelijkheden of neem direct contact op met Renske Verbeek via 010 434 03 99 of renske@stadsgehoorzaal.nl.

  • Met wie werken jullie samen?

    De Stadsgehoorzaal zet zich in voor meer, nieuw en beter cultuuraanbod in Vlaardingen door goed, hard en slim samen te werken! Wij omarmen dit motto gezamenlijk met de culturele instellingen van Vlaardingen: De Kroepoekfabriek, KADE40, Zomerterras & Museum Vlaardingen. Daarnaast staan we altijd open om met andere organisaties in gesprek of een verbinding aan te gaan.

    Zo werken wij bijvoorbeeld regelmatig samen met Stickerwinkel voor bijzondere communicatievormen. Onder andere de diverse grote stickers op onze ramen en in het pand zijn door hen geproduceerd. Op deze manier komt ons publiek op een bijzondere manier in contact met ons theaterprogramma.

    Wilt u de mogelijkheden tot samenwerking nagaan? Neem dan contact op via info@stadsgehoorzaal.nl of 010 434 05 00.

  • Ik heb interesse in het vrijwilligerswerk. Hoe werkt dit?

    Wat leuk, wij staan met open armen voor u klaar! U kunt op ieder moment bij de Stadscrew komen. Klik hier voor meer informatie!