bezoek

Corona FAQ
  • Ik heb kaarten in de periode t/m 1 juni. Wanneer krijg ik bericht?

    Wij hebben alle kaartkopers van voorstellingen t/m 1 juni per mail geïnformeerd op donderdag 26 maart en (wederom) op donderdag 30 april, via het e-mailadres waarmee de kaarten bij ons kaarten zijn besteld. Let op: de e-mail kan in de spam of ongewenste items terecht komen. Heeft u de kaarten telefonisch of aan onze theaterkassa besteld dan wordt u door ons gebeld of ontvangt u per post een brief. 

    Heeft u kaarten via een ander kanaal gekocht, zoals de Nationale Theaterkassa, Eventim of Ticketmaster, dan wordt u door hen op de hoogte gebracht van informatie over de voorstelling en uw kaarten. 

    Via deze pagina houden we bij welke voorstellingen reeds verplaatst zijn of definitief geannuleerd.

  • Waarom ontvang ik een Tegoedbon?

    Wij hopen natuurlijk dat u de Stadsgehoorzaal een andere keer gaat bezoeken. Wij zetten de waarde van uw kaart(en) om in een tegoedbon, waarmee u nieuwe kaarten kunt kopen.

     

    Hiermee helpt u de economische klap van de effecten in de culturele sector op te vangen en kunnen wij weer volop werken aan nieuwe voorstellingen, waarvan u in de toekomst weer kunt genieten. Met de tegoedbon worden niet alleen de Stadsgehoorzaal en haar medewerkers geholpen, maar ook de producenten, artiesten en mensen achter de schermen, die de voorstellingen mogelijk maken.

     

    Deze Tegoedbonregeling is landelijk en wordt toegepast bij alle theaters, poppodia en festivals en heeft de goedkeuring van de Autoriteit Consument en Markt, het ministerie van OCW, het ministerie van Economische Zaken en van het Kabinet. Meer informatie vindt u hier

     

    Meer informatie over deze landelijke Ticketregeling en over Voucherregelingen in het algemeen, kunt u vinden op: 

  • Wanneer en hoe ontvang ik de Tegoedbon?

    Wanneer wij een nieuwe datum voor een voorstelling hebben gevonden, maar u bent op deze nieuwe datum verhinderd, of wanneer een voorstelling is geannuleerd, ontvangt u een Tegoedbon ter waarde van uw kaarten.

    Zodra wij van alle kaartkopers van een voorstelling bericht binnen hebben, worden de tegoedbonnen voor alle orders tegelijk (en automatisch) per mail verstuurd naar het e-mail adres waar de theaterkaarten mee zijn gekocht. Kaartkopers zonder emailadres ontvangen de Tegoedbon per post. 

  • Hoe verzilver ik de Tegoedbon?

    De Tegoedbon kan telefonisch en aan de deur worden verzilverd, maar ook via onze website. Wanneer u online kaarten koopt, klikt u in stap 2 van het bestelproces (‘Betaling & Afleverwijze’) op de blauwe button ‘Gebruik tegoedbon Stadsgehoorzaal’ en vult de vouchercode in (deze is te vinden op de tegoedbon).
     
    Wanneer u aan de kassa of telefonisch reserveert, geeft u aan dat u (deels) wilt betalen met de ontvangen tegoedbon. De medewerker heeft dan de Vouchercode nodig die op uw tegoedbon staat. 

    De waarde van de tegoedbon wordt vervolgens verrekend met het totaalbedrag van uw bestelling. Is het totaalbedrag van de boeking lager dan de waarde van uw tegoedbon, dan blijft het restbedrag staan. 

  • Kan ik een (eenmalige) donatie doen?

    Dat kan zeker, heel graag zelfs! Mede met uw bijdrage zorgen wij ervoor dat u ook de komende jaren van voorstellingen in de Stadsgehoorzaal kunt genieten.

    U kunt dit laten weten als antwoord op de e-mail die u van ons ontvangt over een geannuleerde of verplaatste voorstelling, maar u kunt ook zelf een donatie doen via deze link. 

  • Kan ik mijn geld terugkrijgen?

    Wanneer u uw geld terug wilt in plaats van een tegoedbon, heeft u hier als consument recht op. Dit kunt u kenbaar maken door te reageren op een e-mail die u van ons ontvangt over de voorstelling. Volgens de nieuwe Voucherregeling ontvangt u uw geld: 

    • Binnen 3 maanden na de datum van de geannuleerde voorstelling, wanneer er geen vervangende datum is gevonden.  
    • Binnen 1 maand na de nieuwe datum van de verplaatste voorstelling. 
       

    Wij zouden het echter erg op prijs stellen wanneer u uw kaart(en) behoudt of omzet in een Tegoedbon. Hiermee hopen wij u ook in de toekomst te kunnen laten genieten van mooie voorstellingen in ons. Vandaar dat ook de overheid deze regeling steunt. 

  • Kan ik mijn theaterkaarten voor een voorstelling na 1 juni annuleren?

    Op dit moment kunnen theaterkaarten voor voorstelling na 1 juni enkel worden geannuleerd tegen de reguliere annuleringsvoorwaarden, omdat we nog niet weten wat de nieuwe maatregelen na 1 juni gaan zijn. Dit betekent dat de kaarten (tegen € 3,50 annuleringskosten per kaart) kunnen worden omgeruild voor een tegoedbon.

  • Worden voorstellingen na 1 juni verplaatst of geannuleerd?

    Een klein lichtpuntje in de persconferentie van vorige week is dat we vanaf juni weer max. 30 personen (inclusief personeel en artiesten) in ons theater mogen verwelkomen. Voor de meeste voorstellingen geldt helaas dat we deze (opnieuw) moeten verplaatsen, alle kaartkopers hebben hier per mail bericht over ontvangen. 

    Tegelijkertijd willen we de kans van max. 30 personen waar mogelijk met beide handen aangrijpen om sommige (kleine) voorstellingen om te toveren in iets unieks. Ook hiervan worden de betreffende kaartkopers per mail op de hoogte gebracht.

  • Wat gebeurt er nu in de Stadsgehoorzaal?

    We denken in mogelijkheden!
    Er kan op dit moment veel niet, maar er kan ook veel wél. Het team is keihard aan het werk en het wemelt van ideeën om muziek, theater en evenementen te blijven brengen, al dan niet in nieuwe vormen. Een deel van het team houdt nauw contact met u als publiek en met de artiesten. Het is een enorme puzzel, die met het hele land gelegd moet worden. We merken in uw reacties veel begrip, dat geeft vertrouwen!

    Een andere groep collega’s is bezig met zoveel mogelijk onderhoud, er worden bergen aan werk verzet en we denken veel met elkaar na over de mogelijkheden. We zijn druk aan het rekenen op verschillende toekomstscenario’s, inmiddels hebben we goed in zicht wat de schade per week is. Die is groot. Na iedere persconferentie van de minister-president stellen we onze verschillende scenario’s bij. We moeten in stappen denken zodat we ons zo goed als mogelijk kunnen voorbereiden op de toekomst.
     
    Evenementen zoeken die geld opleveren, als steun voor het theaterprogramma
    We maken volop plannen voor projecten en evenementen die bij de stad en bij ons passen, binnen de mogelijkheden. Ook gaan we extra inzetten op de promotie van andere evenementen, zoals vergaderingen, familiegebeurtenissen, groepslessen, bijeenkomsten, congressen e.d. Dus mocht u, zodra de maatregelen soepeler worden, een ruimte zoeken om voor een groep iets te doen, neem dan alstublieft contact met ons op via renske@stadsgehoorzaal.nl. U helpt ons daar enorm mee!

    Theaterprogramma in andere vormen: De Stadsgaatdoorzaal!
    We zijn er trots op dat het team in de tussentijd in no-time nieuwe manieren heeft gevonden om cultureel programma te blijven bieden voor de stad onder de noemer: De Stadsgaatdoorzaal. Via livestreams, social media, een talkshow en via theater op de radio blijven we zoveel mogelijk onze missie uitvoeren. Op deze pagina leest u er alles over, hopelijk zit er iets bij waar u van kan genieten! 

  • Hoe gaat de Stadsgehoorzaal om met de 1,5 meter samenleving?

    Op deze vraag hebben we helaas nog geen kant-en-klaar antwoord, maar natuurlijk zijn we druk bezig met het uitdenken van scenario's en plannen hiervoor. Geen gemakkelijk klusje, want theater is natuurlijk dé plek waar je live, en met vele andere toeschouwers, geniet van al het moois dat vlak voor je op het podium gebeurt. Een bijzondere en magische ervaring door de ontmoeting tussen bezoeker en artiest, waar je na afloop het liefst onder het genot van een drankje nog met elkaar over napraat.

    Een 1,5 meter samenleving brengt noodzakelijke veranderingen met zich mee. Niet alleen voor het aantal stoelen: een zaal met veel minder publiek dekt de kosten niet, dus we denken goed na over hoe we zo’n scenario financieel haalbaar kunnen maken. Ook moet er rekening worden gehouden met het aantal artiesten op het podium, de manier waarop we de pauzes inrichten, toiletbezoek, horeca, kaartverkoop, garderobe etc. Of gaan we toch (tijdelijk) over op het aanbieden van bijvoorbeeld online voorstellingen?

    Kortom, denkvoer genoeg waar we ons de komende tijd op storten en waar we u natuurlijk van op de hoogte houden! 

  • Wat voor luchtafvoer heeft het theater?

    De lucht in ons theatergebouw wordt niet gerecirculeerd, wat betekent dat de lucht niet wordt hergebruikt. Vuile lucht wordt afgezogen en er komt enkel verse lucht weer naar binnen.

Kaartverkoop
  • Wat zijn de openingstijden van de kassa?

    De theaterkassa is (aan de deur en telefonisch via 010 434 05 00) bereikbaar op de volgende momenten: 

    • Maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:30 uur;
    • Zaterdag van 14:00 - 16:00 uur;
    • Tijdens evenementen, vanaf een uur voor aanvang.
  • Betaalmogelijkheden

    Via de website kunt u betalen via iDEAL, Creditcard, Podium Cadeaukaart, Nationale Kunst- en Cultuurkaart en tegoed/waardebon van de Stadsgehoorzaal (klik voor deze laatste optie in het bestelproces op 'Gebruik waardebon' en vul de waardeboncode in om het bedrag op te halen). Het is helaas niet mogelijk om cadeau- en tegoedbonnen achteraf in een reeds voltooide (betaalde) bestelling te verrekenen.


    Bij problemen/vragen omtrent het online verzilveren van cadeau- en tegoedbonnen vragen wij u contact met ons op te nemen via info@stadsgehoorzaal.nl of 010-4340500.


    Aan onze theaterkassa kunt u contant betalen, via pin, Creditcard, Podium Cadeaukaart, Nationale Kunst & Cultuurkaart, VVV-bon, tegoed/waardebonnen van de Stadsgehoorzaal. 

  • Aflevermogelijkheden

    E-tickets per mail

    In het bestelproces kunt u ervoor kiezen uw kaarten direct na betaling als e-tickets per mail te ontvangen. U kunt de e-tickets uitprinten of aan de deur op uw smartphone tonen. Hier zijn geen verdere kosten aan verbonden.

     

    Aan de deur

    Aan het kopen van kaarten aan de theaterkassa zitten geen extra kosten verbonden.

     

    Kaarten reserveren

    Het is mogelijk een reservering te plaatsen en de theaterkaarten op een later moment tijdens openingstijden af te halen. Hiervoor worden €3,00 administratiekosten per bestelling in rekening gebracht. Let op: reserveringen moeten 14 dagen voor aanvang van de voorstelling worden betaald anders vervalt de reservering.

     

    Per post

    In het bestelproces kunt u ervoor kiezen de kaarten per post te ontvangen, hiervoor worden €5,00 verzendkosten per bestelling in rekening gebracht. 

  • Kaarten annuleren

    Heeft u kaarten gekocht, maar bent u onverwacht verhinderd? Tot 48 uur voor de voorstelling kunnen theaterkaarten bij de theaterkassa omgeruild voor een andere voorstelling of een tegoedbon (vergeet de kaarten niet mee te nemen). Voor beide opties worden € 3,50 annuleringskosten per kaart gerekend. 

     

    U krijgt een tegoedbon voor het bedrag van de kaarten die worden geruild (minus € 3,50 annuleringskosten per kaart) of u kunt voor dit bedrag (minus de annuleringskosten) direct andere theaterkaarten uitzoeken (eventueel met bijbetaling) uit onze eigen programmering. Restitutie en achteraf inleveren van kaarten is niet mogelijk. De tegoedbon is geldig tot 1 jaar na uitgifte en kan zowel online, als aan de theaterkassa als betaalmiddel worden gebruikt.

  • Rolstoelplaatsen

    In zowel de Grote Zaal, als de Harmonie zijn rolstoelplaatsen beschikbaar, deze zijn enkel te gebruiken indien vooraf gereserveerd. Wegens de beperkte capaciteit (Grote Zaal: 6, Harmonie: 7) en technische redenen is het niet mogelijk om rolstoelplaatsen via internet te reserveren.


    U kunt hiervoor langskomen bij de theaterkassa of contact opnemen via info@stadsgehoorzaal.nl en 010 434 05 00.

  • Nationaal Theaterweekend

    Net als vorig jaar, vindt ook dit jaar bij ons het Nationaal Theaterweekend plaats waar je voor €10,00 (of minder) voorstellingen kan bezoeken of van de gratis foyer activiteiten kan genieten op vrijdag 24 t/m zondag 26 januari 2020!


    De gehele programmering is bekend!
    Bekijk het volledige programma via stadsgehoorzaal.nl/nationaal-theaterweekend-2020

  • Wachtrij uitverkochte voorstellingen

    Wanneer een voorstelling uitverkocht is, kunt u zich online via de bestelpagina van deze voorstelling op de wachtlijst plaatsen. Zodra er kaarten beschikbaar komen, worden deze in chronologische volgorde aan de klanten op de wachtlijst toegewezen.

  • Geef theater cadeau!

    Een theaterkaartje is een perfect cadeau, voor welke gelegenheid dan ook. Leuk om te geven, nog leuker om te krijgen en bovendien binnen 5 minuten besteld. U hoeft nooit met lege handen op een feestje aan te komen!


    Lastig kiezen met zo veel voorstellingen? Geef een cadeaubon (te verkrijgen voor elk gewenst bedrag) en laat de gelukkige ontvanger zelf een voorstelling kiezen! De cadeaubon is te bestellen via de theaterkassa of telefonisch via 010 434 05 00. Uw cadeaubon staat vervolgens voor u klaar bij de theaterkassa of is eventueel te versturen per post (á €5,00).

  • Zaalplattegrond

    Bekijk snel wat voor u de beste stoelen zijn! Beide zalen zijn zo opgebouwd dat er geen plekken zijn met slechte zichtlijnen.

    Plattegrond Grote Zaal

    Plattegrond Harmonie (Kleine Zaal)

  • Weet waar u koopt!

    Door te kopen bij het theater of de artiest zelf bent u verzekerd van veilige verkoop van de kaarten. Wij staan enkel garant voor kaarten die gereserveerd zijn via onze eigen kanalen of de Nationale Theaterkassa. Wij staan niet garant voor kaarten die u via andere kanalen heeft gereserveerd zoals TopTicketShop. Deze kanalen verkopen kaarten doorgaans voor een hogere prijs dan de originele prijs.


    Meer informatie over veilige kaartverkoop kunt vinden op www.weetwaarjekoopt.nl 

Bereikbaarheid
  • Parkeren

    In de nabije omgeving van het theater zijn meerdere parkeerplaatsen te vinden, hier geldt betaald parkeren van maandag t/m zaterdag van 09:00 tot 19:00 uur. Betalen kan met munten en pinpas. Fietsen of lopen is natuurlijk altijd handiger. Aan de overkant van het theater staan fietsenrekken.

  • Openbaar vervoer

    Schuin tegenover het theater bevindt zich een bushalte (halte Stadsgehoorzaal), hier stoppen de bussen van Lijn 56 (Vlaardingen West – Holy-Noord v.v.) en Lijn 126 (Maassluis – Schiedam Centrum v.v.).


    Plan uw reis door hier te klikken.

  • Mindervaliden

    Bent u mindervalide en wilt u graag ons theater bezoeken? Neem via 010 434 05 00 of info@stadsgehoorzaal.nl contact met ons op zodat we de mogelijkheden (en rolstoelplaatsen) kunnen bespreken.


    Slecht ter been

    De dichtstbijzijnde invalidenparkeerplaats bevindt zich op de Ida Maria de Raathstraat, recht tegenover het theater. De hoofdingang van het theater is te bereiken via de rolstoelhelling links van de trap.


    De benedenzaal van de Grote Zaal is tot en met rij 16 gelijkvloers met een lichte helling, de rolstoelplaatsen (van tevoren reserveren verplicht) bevinden zich op rij 14. Naast de rijen 17 t/m 22 bevinden zich traptreden. Langs de gehele wand van de zaal zijn armleuningen te vinden.


    De bovenfoyer van het theater is met de lift te bereiken, hier bevinden zich de zaalingangen voor de rijen 17 t/m 22 (let op: hiervoor moet u een paar trapjes af). Het balkon is enkel per trap bereikbaar, wij raden u aan geen balkonplekken te reserveren wanneer u slecht ter been bent.


    De tribune van de Harmonie is vanuit de zaal te bereiken via traptreden, hier bevinden zich handleuningen. De rolstoelplaatsen (rij 1) zijn bereikbaar via de zaalingangen op de begane grond.


    Slechthorenden

    Bij alle voorstellingen in zowel de Harmonie, als de Grote zaal is een ringleiding verkrijgbaar bij de garderobe van het theater. De ringleiding biedt extra geluidsondersteuning voor mensen met een gehoorapparaat. 


    Blindengeleidehonden en hulphonden

    Blindengeleidehonden en/of hulphonden zijn welkom in het theater. 

Veelgestelde vragen
  • Wat is de Stadsgehoorzaal?

    De Stadsgehoorzaal is het theater van Vlaardingen, een podium voor én door de stad. Een levendig stadspodium met professionele voorstellingen én veel ruimte voor lokale initiatieven en evenementen. We zien het als een belangrijke taak om de creatieve kracht en behoeftes van de stad een plek te geven in het theater. Of dat nu als theaterbezoeker, als artiest of als organisator is. De ideeën en wensen helpen vormgeven, zowel praktisch, inhoudelijk als financieel is een doelstelling waar wij naar streven. Het prachtige gebouw en een gedreven team staat klaar voor de stad!

  • Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    De Stadsgehoorzaal neemt uw privacy serieus en behandelt uw persoonsgegevens met uiterste zorgvuldigheid. In onze privacyverklaring leest u welke gegevens wij verwerken, hoe wij met de gegevens omgaan en wat uw rechten zijn in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Mocht u vragen hebben rondom ons gegevensgebruik kunt u contact opnemen via info@stadsgehoorzaal.nl 

  • Ik ben te laat, kan ik de zaal nog in?

    Mocht u te laat in het theater arriveren, dan wordt er een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden. Het kan voorkomen dat laatkomers moeten wachten tot de pauze, of ( indien er geen pauze is) helemaal geen toegang meer krijgen. Wij volgen hierin te allen tijde de wens van de uitvoerende artiest.

  • Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de garderobe?

    Het gebruik van de garderobe is gratis. Wegens de brandveiligheid is het ophangen van uw jas in de garderobe verplicht. 

  • Mag mijn kind bij mij op schoot?

    Natuurlijk bent u vrij om uw kind tijdens de voorstelling op schoot te nemen. In verband met de veiligheidsvoorschriften van de brandweer, dient u echter wel een toegangsbewijs voor uw kind te hebben. Om ervoor te zorgen dat uw kind niks van het spektakel op het toneel mist, kunt u bij de ingang van de zaal een stoelverhoger lenen. Het gebruik van deze stoelverhogers is gratis.

  • Kan ik bijdragen aan de toekomst van de Stadsgehoorzaal?

    Dat kan zeker! Onze Stadskas biedt voor iedereen met een ambitieus, innovatief of bijzonder idee voor de Stadsgehoorzaal de mogelijkheid deze in te dienen en wellicht te realiseren! Iedere donatie die we ontvangen komt ten goede van de Stadskas. Klik hier voor meer informatie. 

  • Wat is de capaciteit van de Stadsgehoorzaal?

    De Stadsgehoorzaal is geschikt voor groepen van 2 tot 1000 personen. De Grote Zaal biedt plaats aan 650 personen, de Harmonie heeft 155 plaatsen. Daarnaast zijn er ook kleinere ruimtes met verschillende capaciteit, die te gebruiken zijn voor vergaderingen, repetities of evenementen.


    Klik hier voor meer informatie over de ruimtes en mogelijkheden of neem direct contact op met Renske Verbeek via 010 434 03 99 of renske@stadsgehoorzaal.nl.

  • Met wie werken jullie samen?

    De Stadsgehoorzaal zet zich in voor meer, nieuw en beter cultuuraanbod in Vlaardingen door goed, hard en slim samen te werken! Wij omarmen dit motto gezamenlijk met de culturele instellingen van Vlaardingen: De Kroepoekfabriek, KADE40, Zomerterras & Museum Vlaardingen. Daarnaast staan we altijd open om met andere organisaties in gesprek of een verbinding aan te gaan.

    Zo werken wij bijvoorbeeld regelmatig samen met Stickerwinkel voor bijzondere communicatievormen. Onder andere de diverse grote stickers op onze ramen en in het pand zijn door hen geproduceerd. Op deze manier komt ons publiek op een bijzondere manier in contact met ons theaterprogramma.

  • Ik heb interesse in het vrijwilligerswerk. Hoe werkt dit?

    Wat leuk, wij staan met open armen voor u klaar! U kunt op ieder moment bij de Stadscrew komen. Klik hier voor meer informatie!